Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Diazepam/Diazepam "2care4"/Apozepam® / /Stesolid osv.

Redigeret 12 juni, 2011, 13:23 i Rusmidler
Hej

Jeg er lige begyndt på Dizepam. Dette er det aktive stof i foreskellige tabletter der kan købes i Danmark i dag via recept. Da jeg er i en forfærdelig situation med en tidligere arbejdsgiver, begyndte jeg at drikke voldsomt, men dette fandt jeg hurtigt ud af ikke var løsningen, det ødelagde alt for mig. Så jeg gik til lægen for at få noget som kunne være et altanativ. Derfor fik jeg Diazepam 5mg tabletter.

Da jeg kom hjem i dag faktisk klokken 16:00 tog jeg en halv. Denne kunne jeg mærke lidt og blev lidt sløvet og slå og slappede af en 40 minutters tid. Derefter kom der igen en ubehagelig mail fra min tidligere chef og jeg tog den anden halve. Så kom min kæreste hjem efter en forsoningsmøde med samme chef, dette var ikke gået godt og jeg tog en til. Nu oppe på 10mg indenfor 3 timer. Jeg gik i seng, men det hele kørte stadig rundt så jeg tog en 5 mg mere. Så nu 15mg indenfor 6-7 timer. Den sidste virker ikke endnu, men snart tror jeg. Klokken er nu 23:11. Skulle virker omkring 23:30.

Jeg vejer ret meget, 115kg, jeg ved ikke helt om dette har nogen effekt på hvorfor jeg skal have så meget for at kunne VIRKELIG mærke det.

Nu vil jeg vente 15 minutter mere, så skulle jeg være temmelig sløvet af det. Jeg har bestemt mig for aldrig at drikke mere for at glemme problemer, men glemme dem "kemisk" indtil jeg er stærk nok. Dog ved jeg at man skal ikke fortsætte med benzodiazepiner mere end 3-4 uger, da man så bliver frygtelig afhængig af dem.

Efter disse uger ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre da denne mand er totalt sykopat og vil blive ved længe endnu og truer med bål og brand. Naturligvis er advokater indblandet men stadigvæk tager disse ting tid.

Er der andre som har samme erfaring som mig? Jeg vil meget gerne chatte lidt om dette for at få lidt ro i maven.

Mange go'nat hilsner herefra. Jeg er på igen i morgen.

:):)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ulkus
    Nedenstående har jeg taget fra Medicin.dk
    Citat start
    Forgiftning
    Bevidsthedssvækkelse stigende til koma. I meget sjældne tilfælde er dødsfald efter oral indtagelse af stor overdosis af benzodiazepinderivater alene forekommet. Risikoen for letalt forløb afhænger antagelig i højere grad af den forgiftedes tilstand i øvrigt end af størrelsen af den indtagne overdosis, og således indtræffer nogle dødsfald,
    Citat Slut
    Det er ikke særlig smart at overskride den aftalte dosis.
    Hvis du mener det ikke virker efter hensigten skal du kontakte lægen i stedet for selv at øge disse tabletter.
    Hvis du nu mod forventning forsætter læsningen, vil jeg bede dig om at gemme alle de mails du får fra din tidliger arbejdsgiver da de kan bruges som dokumentation på vedkommendes chikane, ligesom du skal gemme de mails som du eventuelt sender retur, hvilket jeg på det kraftigste må fraråde at du gør, altså svare på vedkommendes mail.
    Jeg vil foreslå at du laver en mappe og gemmer de mails der måtte komme i den, gerne uåbnede.
    Eller laver en aftale med den pågældende advokat om at du videresender de modtagende mails til Ham/Hende.
    For som jeg læser dit indlæg får du det skidt hver gang der kommer sådan en mail, du åbner og læser den.
    Som du selv er inde på er det ikke nogen lang periode du har til at løse dette problem 3-4 uger, jeg syntes også at det er vigtigt at du allerede nu tager fat om problemet i stedet for at drukne det i kemi. Du må finde den indre bjørn frem og slås for DIG SELV og DINE RETTIGHEDER.
    Så kære ven frem med boksehandskerne, du kan godt.
    Har din kæreste samme arbejdsgiver som du og har vedkommende eventuelt samme problemer?
    Eller løser vedkommende dine problemer med din tidliger arbejdsgiver?
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg læser skam hvad du skriver. Jeg sætter stor pris på dit svar. Jg gemmer alt hvad han/min chef skriver til mig. Min kæreste er bare meget stærk i en forhandlingssituation og derfor sendte jeg hende. Jeg var bange for hvad jeg kunne finde på at gøre hvis jeg mødte ham, det var såmænd bare derfor.

    Jeg tager til lægen fredag i denne uge for at afslutte dette produkt og måske starte noget mere langvarrigt da dette produkt er for stærkt på en måde, men heller ikke virker. Dog har det været fantastisk mod at drikke. Helt perfekt.

    Jeg kommer tilbage i morgen igen.

    :):):)
  • Indstillinger
    Hej Ulkus
    Jeg blev glad, da jeg læste at du havde læst mit indlæg.
    For jeg skal gerne tilstå at jeg blev bekymret for dig , på den måde du indtog dette præparat.

    Godt du har sådan en stærk støtte i din kæreste.
    Jeg håber dinlæge kan finde noget der er bedre end dette
    dog knap så vanedandende.
    Det er ingen skam at få en tår over tørsten, men det er en skam ikke at kunne stoppe i tide.
    Så jeg syntes det er superflot at du har stoppe dit drikkeri.
    Det kan du være stolt af.
    Mange hilsner
    Rita
    PS.
    Det er ikke sikkert jeg er på i morgen da jeg skal starte ny omgang EECP- Behandling pga hjertet op i morgen og som kommer til at ta' 7 uger.
    Rita
  • Indstillinger
    Hej Ulkus11, jeg er ked af det på dine vejne, især fordi du har en psykopat til chef, desværre er det sådan at rigtig mange ledere er psykopater, det er nemlig blevet undersøgt.
    Jeg syntes at Benzodiazepiner har fået et dårligt rygte, bla: fordi der er nogle narkomaner der misbruger dem, derfor har Sundhedsstyrelsen (som de altid gør gået i selvsving/amok og med overdrivelse) lavet det sådan at når lægen skal udskrive dem skal de på narkotikarecepter, ligesom Morfin, det er totalt vandvittigt, men de har nok ikke så meget at lave derinde.
    Jeg er helt sikker på at disse piller har reddet dig fra et liv i helvede som alkoholiker det er de nemlig rigtig gode til, hvad de ikke er gode til er at hjælpe dig med dit problem med din chef.
    Jeg kan se et par måder du kan løse det på.
    1, når du skal ind og tale med ham så tag 3-4 stk piller, så vil du være helt roligt og få sagt det du ikke normalt vil få sagt eller 2, er det dit liv værd at beholde dette job?.
    Du vil blive syg af at leve på den måde, det kan et menneske ikke klare ret længe af gangen, så vil du begynde at blive stresset med symptomer som ondt i maven og hovedet osv: derefter vil du få flere og flere sygedage.
    Hvis det var mig, ville jeg sige til mig selv at jeg vil sige op, der vil ikke gå ret længe før du vil opdage at du ikke har brug for sådan et job (man kan også købe guld for dyrt)
    Når du er nået til denne opfattelse beder du om en samtale med klovnen, her fremlægger du din grund til at du vil sige op, nemlig at du hverken kan eller vil stå model til at blive forstyret hjemme i din fritid, du har også et liv ved siden af dit arbejde og hvis du ikke kan have det kommer dit arbejde til at lide under det, og derfor vil i begge være bedre tjent ved at du sigere op.
    Hvis din chef ikke fatter det er han ikke bare psykopat, men også dum som en dør, og sådan en mand, (eller mand er han jo ikke, men pivunge) vil du ikke arbejde for, det er du sku for god til at spilde din tid på sådan et menneske, og livet er virkligt for kort til at spilde din tid på ham.
    Jeg er næsten sikker på at han vil respektere dig meget mere hvis du gjorde noget sådan, end det du gør nu, nemlig at slikke ham et dårligt sted for det er jo tydeligt at han ikke regner dig for noget som helst og hvad har du og midste?
    Prøv at gør som mig når jeg er i tvivel om noget så spørger jeg mig selv HVAD ER DET VÆRSTE DER KAN SKE?.
    Jeg håber at der er noget her du kan bruge.
    MVH: ALAN BERG
Log in eller Registrér for at kommentere.