Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forkølelsesår

Hej.
Jeg har lige fået et ordelig forkølelsesår ved munden, men vil meget gerne slippe hurtigt af med det, da jeg skal til jelling på torsdag.
Jeg bruger lige nu zovir, men er der andre metoder man kan bruge for at det skal gå hurtigt væk ?

VH Christian

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når først det står i fuld flor er der desværre ikke så meget man kan gøre...

    Efter nogle kraftige, generende udbrud af forkølelsessår får jeg nu konsekvent zovir i tabletform når jeg får et udbrud. Det er meget mere effektivt end de elendige cremer der... Dog skal du så også lige overveje, om du vil fylde din krop med sådan en kraftig kur. Som regel er det jo hovedsageligt kosmetisk at forkølelsessåret er et problem.

    Jeg havde så godt som ingen nytte zovir-creme og lignende, men jeg fandt, at det hjalp noget at putte tandpasta på blæren om aftenen og lade det sidde natten over. Det er ligesom om, at det kvæler/udtører såret. Dæk blæren helt med et lag almindelig tandpasta lidt tid inden du går i seng, så det når at størkne og ikke ender på hovedpuden. Vær forsigtig når du vasker det af om morgenen. Det er lidt genstridigt, men blød tandpastaen op med lunt vand på en vattot, så kan du forsigtigt rense det af.
  • Indstillinger
    okay, den med tandpastaen skal jeg helt sikkert prøve, og mange tak for svaret :D
Log in eller Registrér for at kommentere.