Virkelig ramt af PMS... Andre? :(
Er 27 år, har 4 dejlige børn og fik kappet æggelederne efter sidste graviditet.
Hver gang jeg skal til at have ægløsning, starter alle symptomerne og de slutter først når min mens er helt ovre igen. Det vil sige at jeg i ca. 14 dage hver måned, har det ad h til!
Mine symptomer er:
- Vægtøgning
- Oppustethed
- Nedtrykt
- Meget hormonel
- I rigtig dårligt humør
- Temperamentsfuld
- Ondt i leddene
- Extrem nærtagende
- Lydfølsom
- Stresset
- Meget trykkende hovedpine.
Vil beskrive det som at jeg en gang i måneden går helt ned med en depression. Jeg er slet ikke til at holde ud at være i nærheden af og kan slet ikke holde ud at være mig selv i den periode Det er virkelig ikke sjovt og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det.. Har flere gange forsøgt med blandt smertestillende for hovedpinen og de andre fysiske ting, men uden held..
Det er virkelig ikke bare pms, men PMS!
Kan det virkelig passe at jeg halvdelen af mit liv, skal have det sådan her, uden at der kan gøres noget ved det?
Hverken mine børn, min mand, andre eller jeg selv kan være tjent med en omvandrende tikkende bombe halvdelen af tiden. Jeg er så ked af det og ville 'nske mig selv langt væk hver gang jeg ved ægløsning nærmer sig....
Er der andre der har det som mig og Hjælp!
Hver gang jeg skal til at have ægløsning, starter alle symptomerne og de slutter først når min mens er helt ovre igen. Det vil sige at jeg i ca. 14 dage hver måned, har det ad h til!
Mine symptomer er:
- Vægtøgning
- Oppustethed
- Nedtrykt
- Meget hormonel
- I rigtig dårligt humør
- Temperamentsfuld
- Ondt i leddene
- Extrem nærtagende
- Lydfølsom
- Stresset
- Meget trykkende hovedpine.
Vil beskrive det som at jeg en gang i måneden går helt ned med en depression. Jeg er slet ikke til at holde ud at være i nærheden af og kan slet ikke holde ud at være mig selv i den periode Det er virkelig ikke sjovt og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det.. Har flere gange forsøgt med blandt smertestillende for hovedpinen og de andre fysiske ting, men uden held..
Det er virkelig ikke bare pms, men PMS!
Kan det virkelig passe at jeg halvdelen af mit liv, skal have det sådan her, uden at der kan gøres noget ved det?
Hverken mine børn, min mand, andre eller jeg selv kan være tjent med en omvandrende tikkende bombe halvdelen af tiden. Jeg er så ked af det og ville 'nske mig selv langt væk hver gang jeg ved ægløsning nærmer sig....
Er der andre der har det som mig og Hjælp!
Kommentarer
Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig lidt på vej, men jeg ved at hvis en kvinde får fjernet æggestokkene. så skal hun uanset alder have et hormontilskud i form af hormonpiller.
Hvis man ikke får hormonpiller får man netop alle de problemer du har.
Jeg syntes du skal bede din læge om en henvisning til en gynækolog, som kan hjælpe dig med dette.( så er det måske også dette der er problemet og ikke stofskiftet, som du nævner i forummet for stofskifte ) .
Det er det eneste jeg kan hjælpe dig med.
Der er måske andre der ved mere om disse ting end jeg gør der som vil melde sig.
Jeg ønsker di god bedring.
Hilsen Skorpionen.
Først stofskiftet.. Så D-vitaminmangel.. Hvad er det næste?
Har læst at de som er sværest ramt af PMS, til tider får lykkepiller. Men der må da være noget der kan styre de hormoner der går amok i den periode i stedet?
Føler virkelig det hele er op og ned og op og ned og sådan gider jeg bare ikke leve mit liv.. Jeg har ikke råd til at skulle miste halvdelen af mine børns liv, fordi jeg bare ikke har overskuddet, grundet alle de skide symptomer...
Jeg har læst at det rammer hårdest i alderen 30-35 år, så jeg har lige et par år tilbage :-(
Jeg har tilgengæld ikke læst om noget vidundermiddel :-( motion og sund kost skulle kunne afhjælpe lidt, siger de kloge, jeg synes nu bare ikke det hjælper.... Omvendt, hvis jeg ikke dyrkede motion og spiste forholdsvis sundt, kunne det være min PMS var værre :-(
Lone
Med venlig hilsen
Bettina