Hjem Kræft Lungekræft

Uhelbredelig lungekræft

Redigeret 22 maj, 2010, 10:43 i Lungekræft
Hvordan har andre oplevet hjælpen til jeres kræftsyge ægtefælle?
Jeg er ved at køre træt, jeg bliver sur og gal over den hjælp eller mangel på samme.
Jeg er ked af, at vores sidste tid sammen skal gå med utilfredshed, og jeg bliver stresset.
I dag fik vi en plejeseng - uden madras.
Min mand kan ikke mere bruge en almindelig seng, han har ikke kræfter til at komme op og ned i sengen. Hans ben brækkede på grund af metastase, og det raske ben gør meget ondt af nye metastaser.
Vi kan ikke få mere hjælp end vi får, rengøring 45 min. hv.14.dag.
I dag har jeg bare tudet af irritation og raseri over at få plantet en tom plejeseng midt i vores stue, og så må jeg ellers selv om resten.
Jeg forsøgte at få en madras, men fik at vide, at vores egen madras er fuldt ud forsvarlig.
Den er bare 10 cm. for bred til at kunne være i plejesengen.
Jeg er simpelthen bare så træt, at jeg bliver rasende og irriteret.
Det var ikke sådan jeg havde forestillet mig, at vores lange liv sammen (50 år) skulle slutte på sådan en måde.
Linette

Kommentarer

  • Hej Linette
    Hvor ville jeg dog håbe atI boede i Region Syddanmark, for der har de, det allerbedste Palliative Team.
    Den sygeplejerske / hjemmehjælper der er tilknyttet din mand skal sørge for at der bliver fulgt op på at den madras kommer hjem omgående, ellers må du ha' fat i brand og redning hvis det er dem der kører hjælpemidlerne ud i Jeres kommune.
    Det er helt forkert og ude af proprationer at du selv skal ordne tingene.
    Skal han ligge i den seng hele dagen? Hvis Ja skal han da ha en madras der bliver pumpet luft i hele tiden.
    Jeg kan godt forstå at du ikke havde forestillet dig sådan en afslutning på jeres lange liv, og sådan skal det ikke være, derfor skal du ha' noget hjælp.
    Jeg kan godt forstå din fustration, jeg stod i samme situation med min svigermor inden hun sov ind, men jeg bliver heldigvis rasende når tingene ikke fungerer, og så får vedommende der er skyld i det ikke fungerer en overhaling og tingene er på plads inden for ganske få timer.

    Hvis du føler det kan hjælpe dig at få snakket kan du skrive til mig, og så giver jeg dig gerne mit nummer eller jeg kan få dit, det bestemmer du selv så du kan få nogle tips til at komme videre.
    Tankefulde knus til Jer.
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.