Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kløe og blærer under fødderne.. svedknopper???

Redigeret 28 april, 2013, 17:07 i Eksem
når mine fødder har haft det meget varmt får jeg ofte dagen efter, en eller et par knopper/små blærer på den tynde hud under mine fødder. det klør og får man kløet hul på blæren er der lidt væske i den og huden begynder stille og roligt at skalle af i en ring rundt om hvor knoppen/blæren har været.

har ikke være ved lægen med det, fordi det kun kommer ind i mellem.
men vil gerne høre om nogen oplever noget i samme stil og evt. om der er nogen der ved hvad det er og hvordan man kan undgå/behandle det???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mon ikke det bare er varmeknopper???
    Kur: Ordentligt fodtøj som dine fødder kan ånde i, og bare tæer flere gange i løbet af dagen.
  • Indstillinger
    har været inde og læse om varmeknopper og det lyder ikke til at være det. varmeknopper beskrives mere som et slags udslæt.
    hos mig er der ofte kun en lille blære.

    men mange tak for din besvarelse.
  • Indstillinger
    Okay :)
    Jeg tror dog stadig at du vil have gavn af at være opmærksom på at give dine fødder rigeligt med luft.
  • Indstillinger
    det vil jeg huske på. tak.
  • Indstillinger
    Kaere debatoer. Fandt du ud af hvad det var, og hvordan man forebygger? Jeg faar noget lignende, dog mellem fingrene.
  • Indstillinger
    Det lyder som det samme, jeg også får under den ene fod i perioder og det er altid samme sted på samme fod og kun i perioder. Det er ikke svedknopper, da jeg har gået med bare fødder hele sommeren og jeg har ikke tendens til svedige fødder
  • Indstillinger
    Det du har er 100% fodsvamp. Jeg har haft det samme her hen over sommeren, vildt irriterende.

    Jeg har købt en creme "Canesten" rød tube på apoteket. (man køber det i håndkøb) og smører på 2-3 gange om dagen i et pr uger, så vil det forsvinde.

    Mit råd er: gå ikke med det for længe. har selv googlet fodsvamp, efter behandlingen, og læste hvor smitsomt det kan være.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg lider også ganske forfærdeligt af denne plage. Jeg har været ved læge, fodlæge og hudlæge og ikke en eneste har fortalt mig at det var fodsvamp. Jeg gik at vide at det var mine svedkirtler der dannede varme-vabler og fik så noget creme der hed dermovat som ikk virkede en pind. Jeg har først fået problemer med dette for ca 2 år siden men har ellers aldrig nogensinde haft det...
  • Indstillinger
    Det problem havde jeg som barn, indimellem så ekstremt, at at den tynde hud på foden var fyldt med de små blærer. På et tidspunkt havde jeg det også på hænderne, specielt på indersiden af fingrene. Det kløede så vildt, at jeg sommetider stak hul på de små blærer, som så ophelede og så havde man fred et stykke tid. Jeg fandt aldrig ud af hvad det var, men jeg havde meget eksem som barn, slog ud når jeg var i bad, slog ud ved varme og kulde, og ind imellem vågnede jeg bare med store røde plamager på kroppen. Jeg har vist ikke mærket meget til det i over 20 år, og har heller ikke længere de voldsomme reaktioner på varme og kulde.
  • Indstillinger
    Denne ting har jeg og mine børns far også prøvet med mange år imellem
    Jeg fik at vide tilbage i 1990 at det var allergi for vand
    Jeg tror ikke det er sådan, mere at jeg reagerede på varmen og fugten i og på min hud
    Det gik over i løbet af nogle år
Log in eller Registrér for at kommentere.