Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knækker Nakken

Redigeret 24 maj, 2010, 15:17 i Hypermobilitet
Jeg ved ikke om det her er det rigtige emne, men jeg håber ikke det gør noget. (Jeg er 14 år) Jeg har nu i 3 måneder gået rundt og knækket min nakke. Det ikke "bevidst", jeg kan bare ikke lade være med at gøre det.

Det gør ikke ondt, men det ser dumt ud, og jeg kan ikke stoppe. I starten tænkte jeg at det var fordi jeg sad forkert ved min computer, så jeg lod vær' med at bruge computeren i en måned. Det hjalp ikke.

Jeg ved godt at det sikkert ikke er farligt, men mine forældre bliver ved med at gøre noget stort ud af det, og det ville også være dejligt hvis det kunne gå væk. Hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, livstruende er det nok ikke, men du kan altså få store problemer med det på længere sigt. Det er skadeligt for dine led, hvis de for ofte kommer helt ud i yderstilling eller længere ud.

    Det er faktisk godt, at dine forældre har fokus på det her, så jeg vil foreslå at du taler med dem om, at du gennem din læge får en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig de rigtige øvelser til at holde nakken "på plads".
  • Indstillinger
    Du er sandsynligvis hypermobil i nakken, og jeg synes at du skal gå en tur ned til lægen og få en henvisning til en fysioterapeut. Og så skal du nok tage dig lidt sammen :-) og lade være med at knække.

    Der sker som sådan ikke noget ved det, men en hypermobil nakke er ikke så rar at leve med, når man bliver lidt ældre (taler af erfaring) hvor man kan få kroniske smerter. Det er nu, mens du er så ung, at du har muligheden for at få trænet muskler og sener op, så det bliver mere stabilt.
  • Indstillinger
    Hejsa,

    det kræver noget viljestyrke, men det handler om, at du beslutter dig for at stoppe med det.
    Der er nogle der siger, at det ikke er farligt at knække sine led. Men jeg er i tvivl. Jeg kan mærke på mine led, at er stive i det efter jeg har gjort det i en del år. Og én ting er sikkert! Det hjælper ikke på noget at knække din nakke.


    Måske du skulle starte med at bestemme dig for, at du kun må knække din nakke morgen og aften. Og så når det lykkedes, så stoppe helt.

    Jeg krydser fingre for dig.

    Kram fra Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.