Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Aktiv og sund alderdom med golf

Redigeret 19 maj, 2010, 07:12 i Åben debat for ældre
Vi er to sportsmanagement studerede, der er i gang med at skrive eksamensprojekt. Vi vil blive super glade, hvis I vil besvare nedenstående spørgsmål. Det tager højst et par minutter.

Først følger en lille intro til spørgsmålene.

Vi ønsker at lave en heldags golfevent med temaet ”Aktiv og sund alderdom med golf”. Målgruppen vil være seniorer mellem 60-75 år, både for nybegyndere og for folk som spiller golf. Eventen vil bestå af et lige indhold af golf og sundhed (kost/ernæring, fysisk aktivitet, idrætsfysiologi, mentaltræning etc.). Det er derfor vigtigt, at nævne at eventen ikke vil tage form som traditionelle golfarrangementer afholdt i den lokale golfklub. Det her vil være en dag som ikke er set før. Dagen skræddersyes med elementer der er vigtige for en sund og aktiv livsstil, med golf som delelement.

1) Synes du denne golfevent lyder som et interressant tiltag? Begrund venligst dit svar?

Hvis ja til spørgsmål, gå da videre til spørgsmål 2. Hvis nej, tak for din deltagelse.

2) Følgende sundhedselementer vil kunne indgå på dagen. Prioriter dem fra
1-4 alt efter hvor vigtige du finder dem. (1 er den du prioriterer vigtigst)

- Fitnessgolf (foredrag + fysisk aktivitet for deltagerne)

- Kost/ernæring (foredrag + smagsprøver)

- Idrætsfysiologi (foredrag med fokus på kredsløbet, muskler, skader)

- Øget livskvalitet gennem sund livsstil og golf som det aktive ele- ment (foredrag)

3) Følgende golfelementer vil kunne indgå på dagen. Prioriter dem fra 1-4 alt efter hvor vigtige du finder dem. (1 er den du prioriterer vigtigst)

- Det er ikke det afgørende med golfdelen, bare jeg kan være fysisk aktiv nogle timer

- Lære hvordan jeg kan bruge golf som element til at holde mig fysisk aktiv

- Forbedre mit golfspil/se om golf er noget for mig (instruktion)

- Få lov at spille på bane

4) Følgende elementer er alle tiltænkt at indgå på dagen. Prioriter dem fra
1- 4 alt efter hvor vigtige du finder dem. (1 er den du prioriterer vigtigst)

- At udvikle mit golfspil alt efter kompetencer

- At lære om sund kost/vaner i forhold til at undgå livsstilssygdomme

- At blive klogere på hvad jeg kan gøre aktivt for en bedre livsstil (golf + fitness)

- Faciliteterne på destinationen

5) Er der andre elementer/områder du mener, kan gøre eventdagen til en succes?

6) Hvor meget er du villig til at betale for deltagelse i eventen, hvis dine vigtigste prioriteter fra ovenstående spørgsmål indgår i eventen? Det er et heldagsarrangement hvor forplejning indgår i prisen:______________________________________

Mange tak for hjælpen!
Log in eller Registrér for at kommentere.