Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid eller ej?

Redigeret 24 maj, 2010, 13:46 i Små børn
Hej, jeg er en kvinde på 22 år. Er ny herinde.

Min kæreste og jeg vil gerne have børn, men jeg er i gang med min uddannelse som pædagog, og jeg har 2½ år tilbage endnu. Jeg så jo helst at uddannelsen var overstået inden jeg fik børn, men igen, jeg syntes godt nok der er lang tid til... og kan jo godt gå på barsel og så starte på skolen igen, bagefter..

Hvad skal jeg gøre?

Har virkelig brug for nogle at snakke med dette om..

Kommentarer

  • Indstillinger
    tag en snak med din kæreste om det, diskuter frem og tilbage, vær realistiske...

    hvis det er din drøm, og din kæreste er enig, så prøv (det jo heller ikke sikkert det lykkedes med det samme uanset hvad)..
  • Indstillinger
    Nej det er rigtigt.. min kæreste vil vildt gerne.. er bare nervøs for hvad andre måske siger?!
  • Indstillinger
    Hvad andre siger???????

    Hvis du og din kæreste føler jeg både modne og klar til barn/børn, så kan det da være fuldstændig stjerne ligegyldigt hvad "andre" siger.

    Andre? Hvem er i øvrigt det? Rent fertilitetsmæssigt har du den perfekte alder til at få børn.

    Det er vel forhåbentligt jer, der skal leve jeres liv - og ikke "andre" der skal bestemme det, vel?

    Forhåbenligt holder jeres forhold - eller også gør det ikke. Det har intet at gøre med, om I er unge eller ej.

    Bare klø på - og held og lykke. Men øv jer lige lidt i at tænke over, hvor vigtige "andres" meninger er i forhold til jeres liv.
  • Indstillinger
    du skal ikke tænke over hvad andre vil mene, for uanset om du får børn nu eller om 10 år eller om 20 år, vil der altid være folk der har fordomme, og hvis det ikke er for det ene, så er det det andet...

    men sæt dig ned og snak med din kæreste om ansvaret, og om det ehel i forhold til din uddannelse, for det bliver nok hårdt at fortsætte med et lille barn, men det kan sagtens lade sig gøre... bare i er realistiske i forhold til om i vil kunne klare det osv.. så skal det nok gå :)
  • Indstillinger
    I forhold til pædagoguddannelsen er der ikke nogen problemer. Du vil snildt kunne holde barsel og starte igen hvor du slap :-)

    Jeg har ikke selv børn (desværre), men nogle af de overvejelser jeg vil gøre mig når jeg har fundet ham jeg vil have dem med, kan jeg da sende videre til dig.

    Eftersom du er så ung har I ikke noget at skynde jer for, så I kan lige så godt gøre jer en masse praktiske overvejelser. Jeg undrer mig en smule over at du tænker sådan på hvad andre vil sige. Har I ikke været sammen særligt længe eller hvad? Hvis ikke, så tag jer tid til at få hverdagen til at fungere sammen og få et godt forhold hvor I bor sammen.
    Med hensyn til graviditet vil jeg foreslå jer at overveje, om I kan administrere oprydning og rengøring, om det er realistisk at bringe et barn i daginstitution hvor I bor, om I et netværk der vil støtte og aflaste og hvordan den økonomiske situation er med dig på SU. Kan han tage barsel når du skal starte skole igen (alt efter hvornår du bliver gravid må du jo overveje om du skal have kort eller lang barsel da du kan starte på uddannelsen igen en gang hver halve år).

    Men som det siges ovenfor, så er der ingen garanti for graviditet det næste lange stykke tid selvom I dropper præventionen - så det er ikke så nemt at planlægge en baby.
  • Indstillinger
    jo det er i realiteten ligegyldigt hvad andre siger, er bare lidt nervøs for min far..

    føler at min vokser lidt og har taget to test, men de har begge vist negativt?!
  • Indstillinger
    Nogle der har oplevet at være gravid, selvom testen de første mange gange sagde negativ??
  • Indstillinger
    Hvis du har passeret tidspunktet for forventet menstruation, og du følger testens indlægsseddel som beskrevet, så er de faktisk ret så sikre, så der er ikke den store grund til at tage den ene test efter den anden, og da du nu gerne vil være gravid, så er det jo ikke et problem, vel? Prøv nu at slappe lidt af. Det har din krop - og din fertilitet bedst af. I øvrigt - så hurtigt vokser maven altså heller ikke.

    Lige nu er du ret fokuseret på graviditet, og så kan dine hormoner godt spille dig et puds, og du kan netop af den grund have forsinket menstruation.
  • Indstillinger
    Jamen tager p-piller, og har haft sprunget min mens. over..
Log in eller Registrér for at kommentere.