Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Får det mon nogensinde en ende?

Redigeret 17 maj, 2010, 15:29 i Nyresygdomme
Hej netdokor.
Jeg er en pige på 17 år, næsten 18. I mit "korte" liv, er alt jeg har opnået sygdomme på sygdomme. Jeg har nyresygdom, mavesår, tvangstanker, angst, depression, forkalkede blodåre osv.
Jeg får en hel masse medicin, inklusiv cepramil, epo og alt det til nyrene.
Jeg tager medicin 4 gange om dagen - 15 piller om dagen.
Jeg har været igennem en kæmpe transplantation da jeg var 7 år, og sidenhen bare blevet sygere og sygere. Jeg lever dagligt med kroniske smerter. Slemme smerter. Jeg har haft perioder hvor jeg besvimede, fordi jeg ikke kunne holde mit liv ud. Min far kalder mig for narkoman, fordi jeg er på lykkerpiller. Lægerne tror det hele hjælper bare jeg får lykkepiller.

Jeg har daglige smerter i hovedet, maven og benene. Jeg kan ikke selv gå op af trapper, cykle, gå, jeg har altid kvalme, er svimmel og generelt bare "smadret"... Altid smerter!
Jeg går i gymnasiet, og ville bare gerne være rask.

Min læge har fulgt mig i 12 år. Han gør alt for mig, men det eneste der egentlig sker er lidt medicin regulationer.
Jeg har dog været til hjerte, lunge, hjerne, mavesæk undersøgelse. Men intet finder de... Intet!
Jeg er så træt af at gøre mine forældre kede af, at jeg er syg. Det påvirker jo også dem...

Jeg har i starten taget meget normalt panodil-smertestillende, men er nu gået over til panodil retard. De har samme effekt, virker bare i længere tid. Jeg tigger nærmest min mor og min læge om noget mere smertestillende, og har det så dejligt når jeg får mofin, da smerterne helt aftager, og man flyder på et slags helt andet niveau - føler mig så langt ude!
Jeg har helt mistet troen på lægerne, men som min familie siger er de jo ikke engle der redder en, blot mennesker. Desværre.

Er der nogle der har nogle erfaringer med "skjulte" smerter? Altså ved i noget om nogle smerter der kan være, uden at de kan ses på en scanning for eksempel?

Tak på forhånd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Bundgaard

    Jeg tror du skal have en henvisning til en smerteklinik, hvis der er lang ventetid skal du bede om at blive omvisiteret til en privtklinik,Hvis du bor i det Jydske, er Allévia anbefalelsesværdig.
    Jeg har en veninde der har været hos dem og hun var enorm glad for deres behandling.
    De vil kunne udrede dig og finde ud af om det er alt din medicin der er årsagen til at du har det dårligt.

    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Tusind tak for henvisningen Rita :)
Log in eller Registrér for at kommentere.