Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ingen lægehjælp.

Jeg er en pige på 15, snart 16 år, og jeg har i de sidste 2 års tid haft nogle mave problemer, samt psykiske.
Det kommer i perioder, og uden sammenhæng med om jeg er nede, eller har det super godt.
Min læge har intet gjort ved det. Min mor og jeg tog selv op på hospitalet for at få en undersøgelse omkring min mave, og deraf fik vi en ultralyds skanning. Alt så fint ud, og damen der lavede den, sagde at det så ud som det skulle. Hmm, underligt.
Min egen læge ved godt jeg har haft ondt i omkring to år, og alligevel gør han intet ved det.

Jeg bliver tit svimmel. Og lige efter kommer smerten som regelt. Det starter omkring mine lunger, og så bevæger det sig ind mod navlen, og videre ned mod min æggestok, eller deromkring. Det stikker, og smerten er slet ikke til at holde ud!
Til tider, hvis der er rigtig slemt, kan jeg have svært ved at trække vejret ordenlidt, hvilket selvfølgelig heller ikke er særlig rart.

Det ville være så rart hvis nogen vidste hvad det muligvis kunne være..

-Sille, 15.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sille

    Du skriver selv, at du har psykiske problemer. Det kan sagtens være årsag til dine maveproblemer. Hvis det er tilfældet, er det klart, at man ikke kan se noget på en scanning. Maven er meget påvirkelig af psyken og følelserne.

    Får du nogen hjælp til at klare de psykiske problemer? Skolepsykolog eller anden hjælp?

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    jeg har godt tænkt over at det kan have noget med min psyke at gøre, men som sagt har det ingen sammenhæng overhovedet. jeg kan havde det vildt godt den ene dag, være rigtig glad, ikke tænke på noget, og så den anden dag, hvor jeg er helt nede i den sorte kulkælder kan det komme...
    syntes bare det er underligt, og det er jo inden for det sidste halve år jeg har haft det dårligt, og i de sidste to år hvor jeg har haft problemer med maven.

    jeg går hos en psykolog :)

    -sille.
  • Indstillinger
    Tingene kan godt hænge sammen, selvom man ikke lige kan se hvordan. Psykologer kan ofte se nogle sammenhænge, man ikke selv kan se og derfor kan hun hjælpe dig. Men det tager tid.

    Selvfølgeligt skal man være opmærksom på, om der kan være noget fysisk i vejen, du skal have lægehjælp til men du er blevet scannet og det var okay. Måske du skal en tur omkring lægen igen?

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    min læge gør intet. min mor har prøvet en masse, og jeg kan virkelig ikke se sammenhængen :s
  • Indstillinger
    Kære Sille

    Når din læge ikke gør noget, selv om du og din mor har prøvet alt muligt, så skal du måske overveje at skifte læge?

    Det er heller ikke dig, der skal kunne se sammenhængen mellem dine maveproblemer og dine psykiske problemer. Det er psykologen. Men psykologbehandling og arbejdet med psyken tager sin tid, så det bedste du kan gøre i den forbindelse er at være så åben som muligt overfor hende.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej.

    Tro ikke på det sludder om at du er psykisk syg.
    Det er bare den seneste lokums-diagnose lægerne bruger som afløser for lykkepillerne.
    Pillerne som vore politikere slutteligt måtte lovgive omkring, for at begrænse brugen af disse.

    Nej, din smerte er 100 % virkelig, men din læge og andre i hvid kittel, har bare ikke den fornødne kompetence til at hjælpe dig.
    Og i deres desperate forsøg på alligevel og give et svar på problemet, så laver de denne helgardering, som fejlagtig går på noget så kryster agtig, som at kalde patienten for psykisk syg.

    Jeg oplever det selv i øjeblikket.
    I 2006 bliver jeg uberettiget fyret fra mit arbejde.
    Min psykopatiske leder giver mig fyresedlen i den ene hånd, samt et klippekort til psykolog i den anden.

    Da det langsomt begynder at gå op for mig hvor meget skade denne psykopat har pådraget mig, så ender det desværre med, at jeg gør brug af dette klippekort.
    Det skulle jeg aldrig nogensinde have gjort.
    Lige siden har alle stået i kø for at kalde mig psykisk syg. Og det er bare noget forbandet svineri.
    Det står overalt i min journal, og jeg kan ikke få det slettet.
    Det betyder, at jeg aldrig nogensinde får lægehjælp.
    De læser på skærmen, at jeg er psykisk syg, og så er det bare det :(
    Det er jo komplet vanvittigt, at vi har et system, som betyder at man ender med en sådan etikette på sin person, og at alle efterfølgende behandler dig som om du er sindssyg. FØJ.

    Du skal se dig selv i spejlet, og så spørge dig selv, om ikke dine psykiske problemer i virkeligheden er noget andre har påduttet dig.
    Det er ikke sikkert at det forholder sig sådan med dig, men prøv lige og vend den med dig selv, og kun dig selv. Lyt ikke til andre vedr. dette spørgsmål, da flertallet mærkeligt nok altid hælder til dette psykiske galskab ???

    Jeg har fx aldrig nogensinde været psykisk syg, men var bare meget ked af det som min psykopatiske leder gjorde mod mig.
    Men tro mig, det er aldrig nogensinde lykkedes mig, at overbevise en eneste på min vej, om at jeg ikke er psykisk syg, lige siden jeg gik ind af døren hos denne psykolog.
    Jeg har spurgt de mest hardcore dommere hvorfor de mener jeg er psykisk syg, men jeg har aldrig nogensinde fået bare antydning af svar.
    Nej, når du en gang er blevet stemplet psykisk syg, og det nu står i din journal, så står du udenfor alt. Venner, familie, arbejde, lægehjælp ... osv. osv.
Log in eller Registrér for at kommentere.