Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hævede ben

Redigeret 30 juni, 2010, 05:28 i Alternativ behandling
Jeg overvejer at tage Aesculaforce forte mod hævede ben (jeg forstår det er karsammentrækkende); i forvejen tager jeg Gingko Biloba for hukommelsen, men det er jo kar-udvidende. Hvordan opfører de to sig i kombination?
Mange hilsner
E.

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er jo 2 modsætninger ---medicin--men du skal spørge din læge til råds --
    --måske tåler du ikke gingo-biola ---der kan være flere årsager til hævede ben --nu skriver du ikke hvor gammel du er ----for det betyder en del --hvor meget vædske indtager du om dagen---hvordan er dine nyrer--hvor meget sidder du med benene nedad---hvis du får medicin for blodtrykket må du ikke få gingo-biola
  • Indstillinger
    Tag hellere til lægen, da du ikke kender årsagen til dine hævede ben. Det kan skyldes mange ting og kan i visse tilfælde være alvorligt. Jeg læste på http://www.sundhedslex.dk/haevede-ben.htm at hævede ben kan skyldes nyresvigt, hjertesvigt, leversvigt, blodprop, åreknuder, insektbid, solskolning osv. Du kan ikke bare tage medicin mod hævede ben uden at kende årsagen. F.eks. hjælper medicin mod nyresvigt ikke mod hævede ben, hvis årsagen til dine hævede ben er en blodprop.

    Håber at du allerede har talt med lægen. Held og lykke :-)
  • Indstillinger
    En overgang hævede mine ben også. Da der ikke var andet galt brugte jeg støttestrømper i en periode. Hævelsen forsvandt. Jeg sidder altid oppe med mine ben om aftenen. For tendensen til de hæver er der fortsat.
    Man kan købe forskellige slags, men de er så dyre, så jeg valgte dem fra igen, da benene ikke hævede så meget mere.
    Jeg kan klare det ved at sidde med benene oppe nu.
Log in eller Registrér for at kommentere.