Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Visdomstand, hovedepine, bule

Hej

Jeg står i kompliceret situation synes jeg selv. Og håber på at der er nogen der kan give mig råd til hvad jeg skal gøre eller dele erfaringer.
Jeg har været hos min tandlæge pga min visdomstand er vokset skæv og kan gå ind og ødelægge tanden ved siden af. Jeg har fået taget røntgenbillede og tandlægen mener muligvis at tanden skal opereres væk, så jeg har fået endnu en tid hos min tandlæge, hvor vi kan få en samtale. Men undervejs har jeg haft smerter i min visdomstand, hvilket gjorde at jeg fik pencillin imod betændelse. Jeg sørger for at børste grundigt, selvom den næsten er umulig at gøre ren (har ikke hul i). Jeg er stadig på pencillin, men mangler kun 2 dage endnu med pencillinen.

Jeg aner ikke om det har en sammenhæng, men har haft slem hovedepine i ca. 10 dage især i den side hvor jeg har visdomstanden. Jeg har spist ipren og panodil, som har ikke hjulpet. Samtidig har jeg haft smerter langs kæben og omkring nakken, under øret. Pga. dette har jeg været hos lægen, som sagde at det kunne skyldes visdomstanden (oplyser at jeg skal fortsætte med smertestillende)

En aften bliver jeg meget dårlig, hvor jeg opdager en lille mærkelig bule bag højre øre, så jeg tager til lægevagten. Lægevagten siger at jeg er hævet i kirtlen (men ved ikke om han har overset bulen - han havde for travlt med at blive færdig). Han synes bare jeg skal fortsætte med iprenen, hvilket jeg ikke gør, da det nytter intet.

Jeg er virkelig træt af det. Og meget bekymret, irriteret. Jeg har smerter og den her mærkelig bule, hævelse til højre bag øret ved hovedet...Og tvivler på at en visdomsdomstand kan gøre den slags.

Jeg har læst bivirkningerne af pencillinen, men den giver overhovedet ikke den slags symptomer, som jeg har.

Nogen der har oplevet det samme eller noget lignene?


Please, jeg håber på nogle råd og kommentarer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal helt klart af med den visdoms-tand ---så er jeg sikker på at du får det godt igen --jeg kan godt huske at jeg også havde vrøvl med visdoms tænderne--det er der mange der har ---sig til din tandlæge at den skal ud hurtigst muligt ---du har ikke brug for den ---jeg tror at hovedpine og knude bag øret forsvinder --når betændelse og tanden er væk---
  • Indstillinger
    Jeg har ikke prøvet det, men min veninde har prøvet noget lignende. En tand kan virkelig gøre skade, så det er sikkert bedst at få den væk.
    Min veninde havde ondt i øjet, i kæben, øresmerter plus hovedpine og kinden var meget hævet.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har tid hos tandlægen men det er først næste uge...ved virkelig ikke om jeg kan vente så længe.
  • Indstillinger
    jeg syntes ikke du skal vente så længe ---du må spørge om en akut tid ---for det her h kan du ikke holde ud --min tandlæger har akut tid hver dag ved særlige tilfælde
Log in eller Registrér for at kommentere.