Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lyrica

Redigeret 11 oktober, 2010, 16:47 i Angst
Hej alle.
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med Lyrica.
Jeg er begyndt på dem for en uge siden, og den første dag oplevede jeg svimmelhed og derefter træthed de næste par dage.
Derudover føler jeg at de ligesom lægger en dæmper på min hjerne, som om jeg ikke er helt mig selv. Ja det er lidt svært at beskrive, men sådan lidt uvirkelighedsfornemmelse. Så jeg er lidt bange for om folk synes jeg opfører mig mærkeligt. Jeg arbejder 37 timer om ugen, og vil jo gerne fungere normalt. Jeg har næsten ikke lyst til at tage dem, fordi jeg får det så mærkeligt. Men de hjælper på min angst, jeg har stort set ikke mærket noget til den. Så jeg er lidt i vildrede...Jeg får udover Lyrica også Cipralex, men de tager ikke det hele.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa,
    Jeg har også fået Lyrica nu godt 1 mdr plus Trilafon, men kan ikke mærke nogen særlig forbedring endnu. Synes også har det lidt underlig nogle gange, det er sådan op og ned ved mig. Jeg tager så 150 mg morgen og 150 mg aften af Lyrica, samt 4 mg Trilafon om aften.
  • Indstillinger
    hey.
    Jamen jeg har været på dem.
    OG vil ikke sige at min oplevelse er den eneste rigtige, men jeg er fuldstendig stoppet med dem.

    Altså som i skriver kunne jeg intet mærke.
    (undtaget hvis jeg glemte dem,)
    Så kom angsten som aldrig før.

    Så for mig var det som om at pillerne bare sat et låg på, så alt angsten kunne nå en bestemt højde.
    Slap du pillen gik låget af, og og alt det overskydende angst flød over.
    Sådan føltes det ihvertfal.

    Men er helt stoppet med piller nu da jeg synes de bare har en snyde effekt og ikk rigtig giver nogen virkning.

    Det der har hjulpet mig mest (er dog ikk cured endnu) er at burge nogle (kan jeg sgu ikk stave) kognativ(?) opgaver.
    Små doser af ting man ikk kan lide intil man begynder at vænde sig til at de sgu ikk er så slemme.
    Så er i ikke igang med det kan det gøre ligemeget om i bruger piller vil jeg mene.

    Men ja bare min mening, prøver ikk at sige noget smart. Bare nogle tips.-
  • Indstillinger
    Opdatering:
    Jeg har nu taget Lyrica i et stykke tid nu, og de underlige bivirkninger er væk nu, og det samme er en hel del af min angst, jeg er blevet sat op i dosis, og de fungerer glimrende for mig. Jeg har nu fået så meget overskud at jeg cykler på arbejde hver dag og har meldt mig ind i fitness center, et sted jeg ikke har været i rigtig mange år. Så jeg har altså haft succes med dem. Jeg skulle bare igennem en uge til to, med slemme bivirkninger :O)
  • Indstillinger
    Hej med dig :-)

    Jeg er glad for din opdatering. Jeg er selv lige gået ind i anden uge, og prøver at samle mig mod til at starte med at tage 150mg i stedet for 75. Men jeg har stadig en hel del bivirkninger ved dem, så jeg tøver lidt.

    Men jeg er i hvert fald glad for at høre, at det er blevet så meget bedre for dig.

    Kh. Oktober
  • Indstillinger
    Det med tilvænningen kan jeg sagtens forholde mig til. Jeg er også rigtig slem til at blive hunderæd når jeg skal ha piller. Lyrica er det eneste præparat jeg har fået, og det har virkelig været en overvindelse for mig da jeg skulle forøge min daglige dosis fra 2x75 mg. til 2x150 mg.
    Der er ingen tvivl om at de dæmper angsten -ihvertfald i mit tilfælde. Jeg tror også det handler om at man skal op på den dosis hvor man rent faktisk kan mærke en forskel -og det er muligvis forskelligt hvor meget man har brug for.

    Jeg kan til gengæld ikke tåle andre præparater som nogle af Jer åbenbart har gavn af - så igen, forskelligt fra person til person.
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg kender ikke til Lyrica, har dog hørt en masse godt om dem, men jeg tror det er meget individuelt, hvordan de opleves og hvordan de virker. Har selv prøvet, citalopram, og paroxetine - indtil videre har jeg aldrig mærket at angsten er forsvundet med nogen piller, men jeg vil prøve videre da jeg tror det vil lykkes at finde det rette på et tidspunkt.

    Jeg håber de virker godt for dig.

    Hivs nogen vil læse mere om angst er der en god hjemmeside der hedder www.slipagnsten.dk, her kan man læse om det meste ang. angst og der er også et ok forum.

    Mvh. Joom2010
  • Indstillinger
    Hej ... Jeg har nu taget Lyrica i 10 dage ...
    Og det er simpelthen et vidunder middel for mig ...
    Jeg startede med 25mg x 2 dagligt ...
    Og øgede 5 dage efter til 75mg x 2 dagligt ...
    Jeg tager 1 Alopam og 40mg Cipramil samtidig ...

    For første gang i 4 år, er jeg begyndt at leve igen ...
    Depressionen er helt væk og angsten er vendt til almindelig bekymring ...

    Så for mig er Lyrica guld værd ...
Log in eller Registrér for at kommentere.