Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ekstrem smerte i ører :(

Hej alle.
Lige pt. lider jeg af en form for halsbetændelse eller noget i den stil, tror jeg. Jeg har ondt i halsen og MEGET ondt i ørerne (især når jeg synker). For 2 dage siden lå jeg i sengen med høj feber og kvalme. Jeg fejlede akuret det samme for blot en måned siden. Og har generelt været rigtig meget syg det sidste halve år. Normalt er immunsvar helt i top og jeg har nærmest aldrig fejlet noget. Jeg har også været meget træt på det sidste, men det er vel meget normalt for en teenager der ikke får mere end 6,5 t. søvn om natten.
Derudover så har jeg et generelt problem med mine ører idet at de især gør ondt ved høje lyde. Fx. når bestik bliver slået ned i en tallerken, så skærer det ekstremt i mine ørerne og jeg kan mærke en form for 'efterbølge' der rammer mine trommehinder (Det kan godt være det lyder underligt, men ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det).
Jeg er derfor i tvivl om jeg måske har fået kyssesyge, mellemøresbetændelse eller blot har en helt almindelig influenza? Eller noget andet?

- På forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    - jeg hoster i øvrigt også og er en smugle forkølet.
  • Indstillinger
    Hej med dig,

    det kan godt lyde som om, du har en infektion, der er vandret op i ørene. Hos nogle mennesker sker det, at den sætter sig, og bliver mere kronisk og kan vare flere uger-måneder.

    Jeg synes helt klart, at du skal gå til lægen. Det bør man generelt gøre ved ekstreme øresmerter mere end 4-5dage.

    God bedring,

    Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.