Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kyssesyge uden mandler??

Redigeret 18 april, 2013, 05:24 i Åben debat om infektioner
Jeg tænkte på, hvis man har fået fjernet sine mandler da man var lille, men aldrig har haft kyssesyge, og så får det nu som voksen, er det så mindre smertefuldt uden mandlerne? For jeg har muligvis kyssesyge. Får svar på blodprøverne imorgen.
Men når jeg læser om kyssesyge, så lyder det så vildt, og mit er da også ret slemt, har dog ikke såååå ondt i halsen, som det bliver beskrevet mange steder.

Er der nogen som ved dette, eller selv har prøvet at ha´kyssesyge uden man har sine mandler?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Jeg havde kyssesyge da jeg var teenager, men kan ikke udtale mig om hvorvidt mandler eller ej har nogen indflydelse. Jeg tvivler dog gevaldigt.
    Kyssesyge kan komme til udtryk på mange måder; lige fra lette forkølelsessymptomer til tilstande der kræver indlæggelse.

    Jeg lå selv underdrejet på sofaen i 3 uger med halsbetændelse, svimmelhed, feber og gulsot, og jeg var påvirket af træthed i over et halvt år derefter - men så fik jeg påvist alt for lav blodprocent, og det hjalp at få rettet op på den.

    Men der er som sagt uendeligt mange muligheder for hvor slemt man bliver ramt, så du må tale med din læge og respektere din krops signaler. Bliv på sofaen og hold dig i ro selvom du har det okay hvis du spiser smertestillende og sørg for at spise sundt så kroppen får hvad den har brug for.
  • Indstillinger
    Hej Begge,

    Der er mere information om kyssesyge her http://navlen.dk/kyssesyge/
    Kan umiddelbart heller ikke se sammenhæng mellem fjernelse af mandler og kyssesyge.
  • Indstillinger
    Hej!

    Jeg har på det sidste haft min, jeg tror det er en lympfekirtel på højre side af halsen, den har drillet mig ret meget de seneste par måneder, og som nu, ligger jeg og er øm i den, og træthed, ondt i ryggen, og lidt feber af og til. . Men jeg undre mig, fordi jeg plejer aldrig at ligge syg så meget, som jeg har gjort de seneste mdr. netop pga. den lympfekirtel. Hvad tror I det kan være? Virus eller bakterie infektion er det nok, men jeg har aldrig lidt af det så meget før, det er som om, at jeg ikke kan gå udenfor en dør, og jeg så ligger syg med den kirtel. Hvad kan I anbefale mig at tage imod det, fordi Hexocain virker slet ikke, og panodiler hjælper heller ikke på smerten i kirtelen.

    Er der andre, der kender til dette irriterende fænomen?

    Med venligh hilsen
  • Indstillinger
    Marcol,


    den lymfekirtel bliver du nød til at få en læge til at se på. Du skriver ikke hvor gammel du er, men virker ung, og så er det ikke normalt at gå med en infektion i så lang tid.

    Få en tid snarest muligt, allerede i dag -det er vigtigt.


    God bedring!
Log in eller Registrér for at kommentere.