Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mine knæ, hvad kan være galt??

Redigeret 12 maj, 2010, 14:30 i Fod- og knæskader
hej allesammen!! jeg skriver her for måske at finde svar på mine knæ lidelser.
Nå!jeg har gennem flere år ca 15år haft lidelser med meget lange mellemrum, ca 1 år som regel april/maj måned,og det starter med at jeg bliver øm lige under knæskallen. Det hæver en smule, og er irriteret ved alm gang/bevægelse,og dagen efter kan jeg IKKE gå på det ben hvori hævelsen er, det er forskelligt hvilket ben hævelsen kommer i, nogle gange er det begge ben på samme tid, det er nu voldsomt hævet under knæskallen og videre op i låret. det er fyldt med væske og hvis benet er bøjet, er det VILDT smertefuldt at rette benet ud, og det er umuligt at støtte på benet. Dertil kan jeg indimellem få feber, dette varer ca en lille uge før at det er helt smertefrit igen. Symptomerne opstår som lynet fra en klar himmel, sidst det meldte sin ankomst (torsdag eftermiddag) var da jeg stod i en lille time og så min dreng træne fodbold, andre gange har jeg nok belastet benene hårdere end normalt ex. havearbejde,ombygning af hus osv... lægernes konklussion er springerknæ, men men men er det nu også det? som jeg forstår diagnosen opstår sygdommen ved teenage alderen, og aftager midt i tyverne jeg er nu 35år, desuden beskriver springerknæ heller ikke hævede lårben...
er der nogen derude der har nogle ideer?? jeg savner en diagnose

mvh
sletskov
Log in eller Registrér for at kommentere.