Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

angst om natten.

Redigeret 11 maj, 2010, 16:24 i Angst
Hej, mit navn er mille.
Mig og min kæreste var inde og se en film der hedder Pet semetary ved min storebror, her i lørdags. (det er en gyserfilm skal det siges)
Lige siden min kæreste så den har han svært ved at sove fordi han i hele tiden får det billede i hovedet, af den hund der var i filmen.
I nat da jeg sov med ham, vendte og drejede han sig, og kunne ikke ligge roligt. Der gik mindst en time eller 1½ før vi sov.
Jeg ville hører om der var noget man kune gøre for at han ''glemte'' den hund, og kunne sove ordentligt igen.
Jeg er selv lit ubehaeligt til mode når jeg ligger der alene i mørket, men tit lader jeg mit tv stå tændt.
Det har jeg også foreslået til ham, men han ville ikke have tv'et eller hans lampe tændt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mille

    Det er ganske forfærdeligt at have det, som din kæreste har det. Der er ikke noget, man umiddelbart kan gøre for, at han glemmer billedet. Men med tiden kan det blive mere utydeligt men om angsten vil forsvinde fra det, er ikke til at vide.
    Mit bedste forslag er, at han gør ét eller andet rart i løbet af dagen og især, inden han skal sove. Noget der kan skabe positive følelser og tanker.
    Hvis problemerne fortsætter, så vil jeg anbefale ham at tale med sin læge om det.
    Endvidere er det rigtigt vigtigt, at han lærer noget af det her og respekterer, at han måske ikke tåler gyserfilm særligt godt. Han har tydeligt mærket en grænse for, hvad han kan klare og den skal han lytte til.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    tak for svaret, undskyld for manglende bogstaver i nogle af ordene, men mit tastatur er lidt træls..
    vi må håbe han får det bedre (:
  • Indstillinger
    Hej Mille

    Jeg har selv oplevet marerit på grund af en gyser film. Det varede i flere år. Men så besluttede jeg, at se den igen, fordi det kunne da ikke blive værre.
    Det hjalp at se den igen og jeg har ikke tænkt eller været bange lige siden.
    Jeg ser aldrig gyser film igen.
    Der er flere af min omgangskreds, hvor det har hjulpet at se den gyser filmen
    en gang til.
    Held og lykke.

    MvH

    Anne
  • Indstillinger
    Det kan godt være, at det kan hjælpe nogen at se det angstfremkaldende igen. For mit eget vedkommende ville det have været en katastrofe, så jeg vil fraråde det. En sådan løsning må i så fald komme fra én selv. Måske vil det kunne hjælpe, men han kan også risikere, at angsten bliver mangedoblet.

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.