Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP!

Hej jeg er en herre på 19 somre.

jeg har de seneste 9 mdr døjet med diarre problemer.. hvor jeg kan rende på toilet fra 1 - 18 gange dagligt.

jeg har fået taget en del blodprøver som intet viser og har også været igennem en koloskopi undersøgelse "endetarmsundersøgelse"
undersøgelsen viser heller ingen ting men render dog stadig med diarre
lægen som sidst undersøgte mig vil nu have at jeg skal inden næste undersøgelse afgive en afføringsprøve (er ikke så glad for det)
men hvad mener i at jeg kan gøre for at få det til at stoppe?
jeg har mistet job og er smidt ud af skoler pga at jeg måtte sygemelde mig,
så det er et kæmpe problem for mig som jeg gerne vil have løst.
jeg kan så sige at jeg hverken kaster blod op eller har blod i afføringen.
tilgengæld døjer jeg meget med sure opstød og kan ikke få en ordentligt nats søvn.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Florens 90
    Jeg ved god du skrev at du ikke havde blod i afføringen, det havde min søster heller ikke, men da de tog biopsier af hendes tarm fandt de Crohns sygdom. Der er andre varianter, men du kan begynde her:
    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/crohnssygdom.htm
    eller her http://www.ccf.dk/ny/
    Rigtig god bedring.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Jeg har lige et PS.
    Jeg gik med diarré i knapt et år, det skyldes at der var ændret på det kunstige sødestof i Stimerol tyggegummi.
    Jeg har gennem flere år tygget tyggegummi og mistænkte bestemt ikke dette produkt.
    I forbindelse med at jeg fik en ulidelig tandpine og ikke ville betale de dyre vagtpenge til tandlægen, måtte jeg vente til om mandagen med at kontakte tandlægen og da jeg ikke kunne tygge tyggegummi stoppede min diarré, så nu er det nul tyggegummi.

    Så kik lige på det du stopper i munden, årsagen kan ligge der

    Mange hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Maveproblemer, herunder diarre, kan også skyldes stress eller følelsesmæssige problemer. Krop og psyke er i sagens natur tæt forbundet og påvirker hinanden. Jeg har set en læge skrive, at maven er kroppens hjerne.
    Så hvis der er nogle ting i dit liv, der ikke fungerer optimalt, så var det måske en god idé at få kigget på det.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    hej alle sammen håber nogen kan hjælpe mig med mit problem...

    Jeg har nu i ca 3 dage haft en hemoride,og har først søndag d.30. fået mig taget sammen til at tage til lægen, jeg fik noget salve med (doloproct), det svir og som om det stikker helt vildt har nu ikke sovet i 18 timer pga det....

    Så er der nogen gode rod til hvordan man kan lindre smærten lidt indtil cremeen virker ???? hjææææælp
  • Indstillinger
    Din stakkel.
    Du er noget hårdere ramt end jeg har været, men jeg fik en vis lindring af at smøre med vaseline. Så kommer de mindre i klemme :/
Log in eller Registrér for at kommentere.