Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

-.- min lære høre ikke efter

Redigeret 21 oktober, 2011, 07:58 i Særligt begavede børn
hej
er en autistisk dreng på 15 år
er begavet og min lære tager det ikke seriøst...
lave det de andre laver på ca 6 min. og de bruger 45 nogen gange
hjælper min bror der går i 3.g med biologi og mat når jeg har det for -.-
har snakket med en psykolog der lavede en test og fandt ud af at min IQ var 168 og har aldig være bedre end de andre i alle fag......
min mor vil høre det fra mine lære og ikke fra en psykolog jeg selv tog over til
hvordan får jeg mit ord ud så mine lære kan se det..?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg syntes, at du skal bede om en samtale med en af dine lærere som du godt kan lide. Eventuelt klasselæreren. Og så må du fortælle, at du godt kunne tænke dig, at du i alle fagene får nogle opgaver som kan udfordre dig.
  • Indstillinger
    hmm ok vil prøve at snakke med min lære om det, men altså mit gemmensnit på 11,6 brude have vist dem det
  • Indstillinger
    Selvfølgelig tager din lærer dig seriøst, men, alt handler jo ikke kun om dig i klassen. Der er garanteret andre elever som bruger mere tid på opgaverne end dig, fordi de gerne vil gøre det så ordentligt som overhovedet muligt.

    - Der kan være flere grunde til du er hurtigere end de andre, enten fordi du er et konkurrence menneske, eller også er du bare er mere begavet. Men, lad være med at gå for meget op i hvad din lærer skal gøre.

    Du kommer ikke langt på den måde, du kommer langt ved at fortsætte med at lave dine lektier så godt du kan.

    det du har nu, er en gave. værdsæt den , og brug den! Lad være med at spekulere på hvad andre skal.

    Mvh
  • Indstillinger
    Selvfølgelig skal denne dreng da have mulighed for at blive udfordret!! Det er et stort problem ude på folkeskolerne - at de fagligt kompetente elever ikke stimuleres i tilstrækkelig grad; det betyder, at de kommer til at kede sig, hvilket kan føre til, at eleven mister interessen og 'tabes' i systemet.

    Jeg synes, at du skal tale med dine forældre om det - de kan muligvis hjælpe dig med at trænge igennem overfor læreren. Og ja, forsøg også med at tale med en lærer, du godt kan lide, og forklar denne, at du mangler udfordringer i dit skoleliv, og at du keder dig. Det burde være muligt at finde noget materiale, der kan ramme dig, der hvor du er.


    Held og lykke!
  • Indstillinger
    Jeg synes, det er helt fint, at en sådan debat bliver taget op igen, da den sagtens kan have relevans for nogen andre, men måske nok ikke lige Simon, der jo altså har stillet sit spørgsmål for 1½ år siden!
Log in eller Registrér for at kommentere.