Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst når jeg spiser!

Redigeret 9 maj, 2010, 12:06 i Angst
Hej!
Jeg lider af meget slem angst og lige fortiden går det meget ud over min madvaner, jeg kan slet ikk spise uden jeg får angst over det fordi er bange for det sidder fast i halsen så jeg bliver kvalt eller ligepludeslig stopper med at trække vejret.
jeg ved ikk hvad jeg skal gøre og jeg taber mig alt for meget jeg spiser ikke i flere dage også er der nogen dage hvor jeg lige kan klemme et stykke brød ned også kommer det hele igen.
er der nogen som har nogen gode råd?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej...

    Nu skriver du ikke, hvor gammel du er og om du tidligere har søgt hjælp etc. Men mit bedste råd er, at du søger noget professionel hjælp.
    Angst forsvinder ikke af sig selv. Den er et symptom på, at noget er galt. Når angsten handler om at tage mad og næring til sig og dermed 'angriber' et område, der er livsnødvendigt og basalt for overlevelse, så mener jeg, at du absolut har brug for terapi af en slags, for så går den givetvis dybt.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Jeg er enig med Helene.
    Du skal have professionel hjælp, og det kan kun gå for langsomt. Det er farligt at spise så lidt som du beskriver. Jeg håber, at du får drukket et par liter væske om dagen!
    Prøv at drikke mælk, kakaomælk, koldskål, juice og smoothies (gerne med havregryn blendet med i), så du får bare en smule næring i dig. Tilsæt evt. et par skefulde olie!
    Ovenstående er IKKE et alternativ til at komme til lægen - blot en ting jeg tænkte du selv kan gøre akut.

    V.H. Anna

    P.S. Det du udsætter dit blodsukker for ved ikke at spise er direkte næring til angst og nedtrykthed.
  • Indstillinger
    Hej med dig,

    som Anna også skrev, så er manglende næring til kroppen og hjernen en årsag til forværring af angsten, og derved er det en ond cirkel af have det psykisk dårligt og ikke spise.

    Hvis din hjerne ikke får energi, kan den ikke kæmpe imod angsten.
    I dag findes der stor viden om behandling af angst og allerede i løbet af få besøg hos en psykolog eller en dygtig læge, kan hele din angst mindskes så meget, at du vil få det meget bedre.

    Har du selv en idé om, hvad angsten skyldes?
    Du skriver at det er angst, så jeg tænker på, om du har haft angst anfald før?

    Mange tanker fra Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.