Hjem Sport, motion og ernæring Sportsskader

Lyskenskade/Ømhed nederst på maven

Redigeret 15 september, 2010, 14:58 i Sportsskader
Hej, her for nyligt begyndte jeg at kunne mærke at jeg fik ondt i lysken når jeg spurtede og skød til fodbolden. Jeg er ikke helt sikker, men tror at det kan være starten til en stor lyskenskade. Jeg har dog også samme tid haft en øm mave nederst på maven, når jeg fx. rejser mig fra sengen. Jeg har ikke kunne træne min mave pga. det. Jeg ved ikke om de to ting har noget at gøre med hinanden, men jeg vil gerne være hurtigt klar som muligt, så jeg kan hjælpe til igen på mit fodboldhold, og komme videre med min styrketræning.
Ømhederne i lysken er ikke noget der er kommet pludseligt, men er kommet frem langsomt.
Jeg er 15 år og træner fodbold 2 gange i ugen, og styrketræner en smule...
Håber i kan hjælpe med at få skaderne hurtigere væk. Der er allerede kamp om et par dage.

Kommentarer

  • du skal gå til din læge og lade ham se på det ----så du kan få noget behandling ---måske du skal indstille fodboldt et stykke tid --så det kan få ro---det er måske en forstrækning eller fiber sprængning--men det tager tid hvis det skal forsvinde af sig selv----en fysio-terapeut --kan måske være på tale
  • Bliver en fiberspræning også opbygget langsomt? -men hvad ville være den bedste måde at få skaden over på derhjemme? Har set et par sider om at styrke lysken, er det også godt at gøre samtidig med at man har skaden?
    Tror i jeg skal bruge lyskenbind?
  • det du spørger om er svært at svare på --men derfor mener jeg du skal søge læge som ved noget om den slags skader ---elles risikerer du at dine smerter måske varer længere end nødvendigt
  • Hej desværre igen. Jeg fik så taget ud til lægen, og han sagde at det var en overbelastning. Jeg holdte pause i ca. 1½ måned og begyndte igen. Det gik fint og i ca. 4 måneder har jeg kunnet spille, selvom jeg altid siden pausen har kunnet mærke en smule efter hver træning/kamp.

    Nu er det så gået galt igen, men nu kun på venstre side, og det ser ud til at være lidt værre end sidst, da jeg havde ondt i lysken.

    Tror i at det igen er en overbelastning, eller er det nu en skade?
    Vil igen hurtigt muligt igang igen..
Log in eller Registrér for at kommentere.