Hjem Rusmidler Rusmidler

Gjorde hende gravid, mens jeg var på stoffer...shit

Redigeret 23 juli, 2010, 02:35 i Rusmidler
Hey

Min kæreste og jeg vil gerne ha et barn sammen, og har prøvet i 3mdr. ca uden held, men nu er det åbenbart lykkes. Mit problem er bare at jeg nu har fundet ud af jeg nok var på stoffer(amf og coke) den aften hun blev gravid.. er ellers over et år siden jeg sidst har indtaget det skidt, men faldt i den aften, så meget uheldigt.. mit spørgsmål er så om mit sæd kan være ødelagt af dette, og om barnet kan tage skade af det på nogen måde pga. min dumhed....

Nogen der ved noget om dette???

Mvh

Kommentarer

  • Jeg ville helt klart tale med lægen om det.
  • så vidt jeg ved er det kun moderen der kan skade barnet,du har kun befrugtet hende
  • Jeg ville ikke være sikker, og ville absolut tale med lægen om det.

    citat

    Ingen enkeltstoffer er gjort entydigt ansvarlige. Der er formentlig tale om en kombination af de hundredvis af stoffer, vi omgiver os med, og som ikke alene påvirker drengefostrenes kommende sædkvalitet. De er også hovedansvarlige for testikelkræft, testikler, der ikke er faldet på plads i pungen ved fødslen, og misdannelser af urinrøret. Sammen med forringet sædkvalitet, bliver de fire sygdomme kaldt ‘Testikulært Dysgenese Syndrom’ (TDS).

    citat slut

    Dette viser, at mandens sæd kan have noget at sige. Om det så har det i dette tilfælde ved jeg ikke.
  • hej
    du kan selt ikke skade fosteret på nogen måder, det er kun moderen der kan detteda det er gennem hende fosteret ernæres. så tag det bare roligt.
  • persille1persille1
    Redigeret 8 maj, 2010, 05:12
    Jeg er meget videbegærlig. Jeg har prøvet at finde noget på nettet, der kunne give oplysninger om det, men ikke fundet noget specielt om dette emne.
    Må jeg have lov til at spørge, hvor du har den viden fra. Jeg vil gerne læse om det.
  • Ja, jeg tilslutter mig. Jeg mener, halvdelen af et barn består af faderen, så det kan da ikke være fuldstændigt ligegyldigt, hvordan denne "masse" har det??
  • Jeg er også videbegærlig som Persille, og har også søgt om emnet her på nettet.

    Denne artikel som jeg sender et link til, ved jeg godt ikke taler om narko men om giftstoffet Dioxin, men jeg tror ikke på at mandens sæd ikke har nogen betydning for fosteret, selvfølgelig har den det.

    http://avisen.dk/kemiske-stoffer-giver- ... 67322.aspx

    Hilsen Sofie
  • Jeg vil gerne høre om at hvis jeg ryger hash mens jeg er gravid, sådan 3-4 hvæs om dagen skader det barnet?????? hvis jeg kun er en måned henne..
  • Til Nanaa:
    Ja...!! Det kan skade dit barn... rygning -af al' slags, samt alkohol, selv i små mængder kan påvirke et foster. Forskning har vist at selv indtag i små mængder kan give fosteret hjerneskader! Der er selvfølgelig også mange tilfælde hvor barnet ikke bliver påvirket af det.... men jeg ville sørme ikke tage chancen!
  • Hvad der er en lille mængde THC for din krop, er procentvis en enorm mængde for fostret.
    Resultatet bliver for lav fødselsvægt og en urolig/stresset baby - og muligvis hjerneskader.

    Jeg hæfter mig ved, at du spørger til 3-4 hvæs dagligt. Det lyder for mig som om, at du er inde i et misbrug, som du har svært ved at overskue at skulle slippe helt "bare" fordi du er gravid.

    Hvad med at tale med din læge om det her? Måske vil det være nok for dig at få forklaret skadevirkningerne for dit foster, og få nogle tips til hvordan du håndterer trangen.

    Alternativt kan du opsøge et misbrugscenter nær dig, hvor man kan få støtte og vejledning. Der findes også sms-tjenester, telefonrådgivning m.m.
Log in eller Registrér for at kommentere.