Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fnat? Kløe og skæl forneden.

Redigeret 7 maj, 2010, 12:02 i Eksem
Hej kloge mennesker derude bag skærmene!

Jeg har inden for den sidste uges tid fået kløe, rødme og en anelse skæl fra venstre ydre skamlæbe og op gennem kønsbehåringen på venusbjerget; også kun i venstre side. Det klør konstant på grænsen til svie, og jeg har kradset om natten derfor.

Først formodede jeg, at det var fordi jeg for et par uger siden barberede bikinilinien. Jeg har lidt af de typiske knopper efter barbering, men der er også et andet udslæt som ikke er knopper men rødmende hud med en anelse skæl. Eftersom dette udslæt er lokaliseret gennem hele kønsbehåringen i venstre side fra lysken i niveau med skeden og helt op på venusbjerget kan jeg ikke forstå hvis det skulle være fremprovokeret af barbering. Jeg barberede jo kun lige det yderste af bikinilinien.

Jeg har smurt med babyolie en aften. Smurt med fed creme efter bad... Men det hjælper ikke.
Jeg syntes ikke det er voldsomt nok til at tage til lægen endnu, men eftersom jeg overvejer om det kan være fnat og ikke kan finde billeder ved google-søgning som viser fnat i det intime område hos kvinder, vil jeg gerne høre om andres erfaringer med fnat.

Hvordan har jeres udslæt set ud, hvor udbredt har det være - og i sammenligning dermed, lyder min beskrivelse så genkendelig?

På forhånd tak!

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.