Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Diskussionen

Redigeret 13 maj, 2010, 16:02 i Åben debat om kønssygdomme
For år tilbage fik min veninde kønsvorter og er den dag i dag overbevist om at det var mig der var smitte kilden... Jeg har været til lægen flere gange siden og har haft for omkring 500kr blandede kønssygdomme, men aldrig har der været spor af vorter og jeg er heller ikke blevet behandlet mod det.

Så vores diskussion går på om man kan ha´haft det uden at vide det og at det er gået i sig selv uden behandling..

Kommentarer

• Kønsvorter smitter som almindelige vorter, altså ved direkte kontakt, derfor lyder det meget usandsynligt at du skulle have givet hende dem, hvis du ikke selv har observeret nogen. Kønsvorter går heller ikke bare i sig selv igen uden behandling, så jeg kan slet ikke se hvordan du skulle have haft dem, sådan som du beskriver forløbet.
    Måske hun kan have fået dem ved kontakt med fod- eller håndvorter. Jeg er ikke helt sikker på de kan smitte den vej, men det vil jeg stærkt formode.
  • Jeg havde for mange år siden kønsvorter. Jeg fik dengang at vide, at man godt kunne være skjult smittebærer. Dette gælder vist især manden, hvor de kan gemme sig i urinrøret. Jeg fik også at vide, at de kan ligge latent i op til flere år inden udbrud men kan smitte alligevel.
    Så vidt jeg ved, er kønsvorter ikke det samme som vorter på fødder eller hænder og disse kan derfor ikke smitte til kønsorganerne.
    Men det er som sagt mange år siden og der kan jo være kommet ny viden på området siden da.

Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.