Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dengue

Efter 6 dages denguefeber i Indonesien står jeg nu foran en rejse til Colombia .
1 ) Hvis Indonesien var 2 gang jeg havde dengue er det hermed afgjort at mit immunsystem ikke vil overreagere 3 gang ?
2 )Er der specielle geografiske forholdsregler mod dengue som relaterer sig til Colombia ?
3 ) I skriver at WHO arbejder med en vaccine mod dengue ,- hvor foregår det og kan I fortælle lidt om den seneste indgangsvinkel på forskningen ?
Jeg mener , er det en generel approach mod malaria, gul feber osv eller har man isoleret denguevirus DNA ? ( når der kun er 4 typer må det vel betyde at den ikke muterer )

Venlig hilsen peter

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror, du muligvis har sendt dit indlæg til et forkert sted. Jeg gætter på, du pt befinder dig i udlandet, hvorfor du måske gerne skulle have et hurtigt og gerne korrekt svar.

    Du skriver i pkt. 3 "I skriver at WHO....". Hvem skriver det? Du er inde på et debatforum for lægfolk.

    Jeg vil dog ikke afvise, at du eventuelt kunne få et brugbart svar her, men det er så ikke fra fagfolk, men altså fra "almindelige" mennesker, der måske har en erfaring eller to, de kan dele med dig.
  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Jeg er ret sikker på at have læst, at hvis man har haft dengue-feber tidligere, så er risikoen større end hvis man aldrig har haft det før.

    Jeg ved ikke hvorfor, men jeg læste under lidt research for en veninde, der har det efter en rejse til Venedig, hvor der også er dengue for tiden.

    Venlig hilsen Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.