Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Måske gravid+Journal

Redigeret 5 maj, 2010, 03:40 i Snart gravid
Hej
Jeg går og stresser om en graviditet.
Er gået 4 dage over perioden og kan måske være gravid hvilket jeg IK ønsker, idet det ik ville være ansvarligt for tiden.
Da jeg vil vælge abort bliver det vel noteret i journalen.
Mit spg er så kan man bede om at få det udeladt af journalen?
Er familierelateret med en lægesekretær som altså har adgang til journaler, og som under ingen omstændigheder må vide til graviditeten hvis det er aktuelt!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lige så vel som en læge har tavshedspligt, så har en lægesekretær det også.

    Hun kan komme vældigt meget ud at svømme, hvis hun sidder ved en familiesammenkomst og "underholder" med hvad hun har set i din journal. Hun har ikke en gang ret til at sige det til dig uden for professionel sammenhæng.

    Hvis noget sådant skulle ske, så vil jeg da anbefale dig at melde hende, for en person der sidder og sladrer om den slags, kan ikke have et sådant job.

    Men - hvis noget sådant alligevel skulle ske, så er det jo sket, så jeg vil da anbefale dig at nævne denne frygt ved lægen, hvis det nu er så galt, at du skulle være blevet gravid - det er jo ikke sikkert.

    Nu er jeg ikke klar over hvorfor, det skal være så hemmeligt, og det er ikke så godt for dig, og det du eventuelt skal igennem, at du slet ikke har nogen at tale med, for godt nok er det ikke et voldsomt fysisk indgreb, men psykisk kan det altså være lidt hårdt, og det vil være mere vanskeligt for dig, hvis du skal stå helt alene med det, så tænk lidt over, hvad der skulle ske af frygtelige ting, hvis nogen fik det at vide.
Log in eller Registrér for at kommentere.