Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bryster ;)

Redigeret 24 maj, 2010, 07:26 i Åben debat for kvinder
Hej med alle jer :)

jeg er en pige på 15, der fik min første menstration i sidste sommerferien.
Men sidenhen er der intet sket mine bryster de har set sådan her ud i 4 år og jeg kan lige ufylde A65...
kan man ikk få noget så der sker noget...?

Jeg bliver 16 til sommer, syntes det begynder at virke unormalt?

KH

Kommentarer

• Jeg vil da mene, at eftersom du fik din menstruation i sommers, burde resten efterhånden følge med, men jeg tror det er for tidligt at gå i panik over det :-)

Har du haft regelmæssig menstruation siden da? Har du fået behåring under armene og forneden?

Hvis du er meget tynd, så kan det være årsagen.
  • ja begge dele, men ingen regelmæssig menstruation endnu
    jeg overvejer p-piller? :)
  • P-piller er hormoner, der går ind og styrer din fertilitet, og det er en rigtig dårlig ide de første år, man menstruerer. Det er bedst, at den slags kører ordentligt først, og du får altså ikke væsentligt større bryster af det - i hvert fald ikke så meget, at det kan opveje, at du derfor vil tilføre din krop hormoner.

Du er en spinkel pige, så du skal i det hele taget nok slet ikke regne med, at de bryster bliver særligt store - og hvorfor er det nu så vigtigt? Jeg kan godt huske dig fra tidligere debatter, og du har altså alt for megen fokus på de bryster.

Det er dig, der gør dig til det menneske, du er og altså ikke et par bryster. Drenge - og mænd - er altså ikke helt så fokuseret på den størrelse, som du måske tror - det er dig som person, de vil falde for.

Jeg kan i øvrigt fortælle dig, at jeg heller aldrig har haft særligt store bryster, men jeg havde så meget mælk, at det næsten var et problem da jeg skulle amme mine børn, så heller ikke der har størrelsen nogen betydning. Og så har jeg en anden kæmpe fordel: Mine børn er nu voksne, men mine bryster sidder, hvor de blev sat, da jeg var helt ung; de hverken hænger eller er blevet slappe - og det er sikkert fordi, der ikke var så meget fra starten.

Så der er fordele ved alt - så fokuser du hellere på at være en dejlig pige, som andre kan lide at være sammen med - det er ikke brysterne, der gør det, hverken store eller små.

Og jo - bla bla bla - sidder sådan en kone, men jeg har altså aldrig haft problemer med den lille størrelse, heller ikke som ung - og den gang havde man også sex og skiftende partnere - !! - og jeg har aldrig, aldrig nogen sinde så meget som fornemmet at mine bryster var et problem for hverken mig selv eller en partner.
Log in eller Registrér for at kommentere.