Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Min datter har herpes på køndelene !!!

13»

Kommentarer

• Man kan godt få konstateret herpesvirus via en blodprøve, men hvis din datter også har herpes ved mund eller næse, som jeg næsten kan forstå, hvis hun skulle have smittet sig selv, så kan prøven jo kun konstatere, at hun har herpesvirus, ikke HVOR på kroppen. Derfor, hvis du vil have det verificeret og denne prøve ikke kan bruges, vil jeg foreslå dig at få lavet en podning næste gang, hvis det kommer igen, mens blænerne stadig ikke er sprunget, da det er i denne væske vira befinder sig. På denne måde kan du også få typebestemt om det drejer sig om hsv1 (som oftest findes omkring munden) eller en hsv2, som oftest findes omkring kønsdelene.
    Man kunne evt. pode fra både kønsdele og blæner ved mund, for evt. at kunne udelukke om hun har smittet sig selv, hvis hun har både 1 og 2??? Hvis det viser sig at det er 1 begge steder kunne hun jo godt have smittet sig selv, men derfor skal man jo stadig være obs. på, om hun skulle være blevet smittet på anden måde.
    Er rigtig ked af det på din datter og dine vejne, hvor er det synd hun skal døje med det.
  • Så vidt jeg er informeret, kan Herpes type 1 fra munden blive til herpes type 2 på kønsdele ved oralsex, så mon ikke også det kan smitte ved anden kontakt mellem de to dele, som f.eks. din datters hånd?
    Et helt andet spørgsmål kunne være, om det er arveligt? Det tør jeg ikke udtale mig om, men måske det er værd at undersøge om det kan være gået den vej.
    Håber alt ordner sig, og at din datter har det godt.
Log in eller Registrér for at kommentere.