Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dansk borrelia-test er kritisabel!

Redigeret 28 november, 2012, 03:07 i Åben debat om infektioner
Hej alle intereserede

Her er nyt om borrelia og den test, der anvendes i Danmark:

http://www.information.dk/231920

http://www.information.dk/231898

Mange hilsner

Kameliadamen

Kommentarer

  • Indstillinger
    citat

    Arrogancen fra lægernes side er grotesk og desværre set før!

    Alle kan tage fejl eller blive villedt - også læger. Men hvad er årsagen til lægernes uhyrlige arrogance?

    Man kunne i det mindste forlange, at lægerne efter et sådant lægesvigt kom med en undskyldning til patienten.

    citat slut

    Penge, penge og atter penge. Undskyldning kan man kigge i vejviseren efter.
    Nogle læger har øjnene åbne for det, men de kan heller ikke gøre meget, tror jeg.
    Det er sørgeligt vi gang på gang hører den slags beskrevet.
    Som den kemo behandling, der blev brugt på hospitalerne til lungehindekræft ikke var den bedste. Også på grund af penge. Men det blev jo som sædvanlig dysset ned.
    Jeg ved ikke om de nu har ændret det.
    Udenlanske læger var rystede over sådanne forhold læste og hørte jeg.
    Hvem kan man efterhånden stole på.
    Hvis man bare var rig kunne man købe sig til den bedste behandling. Nu må vi agere prøveklude.
  • Indstillinger
    Det er rystende at læse disse to artikler, og bekræfter mig endnu engang i at vi ikke kan stole på det danske sundhedsvæsen.

    De læger der havde kendskab til patienten, viser så stor arrogance, at man tror det er løgn.

    Jeg håber det kommer frem i TV så alle har en mulighed for at vide, hvordan vi bliver snydt og bedraget.

    Min tillid til de danske læger kan ligge på et meget lille sted, jeg har altid selv en finger på pulsen når jeg fejler noget.

    Men desværre er alt for mange mennesker alt for autoritetstro, selvom det nok er ved at vende, og det tror jeg nettet her er med til at gøre en forskel.

    Super godt Kameliadamen:-), for sådanne nyheder er værd at få at vide.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Det danske sundhedssystem stinker langvæk af magtsyge, pengegriske og bedrevidende personer ( Læger, "eksperter", sundhedsmyndigheder/sundhedsstyrelsen, statens serum institut, politikerne, mv.. ), der kun tænker på sig selv, prestige og penge ! Lægerne holder hånden over hinanden, myndighederne ligeså, politikerne aner intet/gør intet/ er ej dygtige nok og imens bliver danskerne mere syge, dag for dag, år for år.... Nordens laveste brugt krone pr borger på kræft-behandling og her er ovenikøbet medregnet medicinen, som de andre nordiske lande ikke gør ... og samtidig flest kræft-tilfælde målt på indbyggertal og flest dødsfald... Måske tingene hænger sammen ? Og så kan man jo vende tilbage til Borrelia: Tænk på alle de mennesker i vort land der har det skidt og som ej ved de er blevet bidt ? Mange ved det ikke... Og tænk så på, fordi de test`s vi bruger i DK, hvor mange der er syge med diverse sygdomme, inkl. kræft og som har et dårligt immunforsvar og som måske dør før tid og også koster samfundet kolosalt mange penge, hvor mange af dem der måske også kan være smittet med borrelia + co.-infektioner ( Erhlichia, ebv, chlamydia pneu+trach , coxsackie-virus, bartonella, babesia mv. ) og dermed have et dårligt forsvar mod andre tilstødende sygdomme, som de så sidenhen dør af ? PS: Jeg fyrer ikke bare en masse ord-gejl af og spiller smart: Har været hele møllen igennem med min datter og de testede ikke engang hendes CD57-dræberceller for at se om hendes krop kæmpede mod sygdom !
    Det danske system stinker, så bliver I syge af borrelia + co.-inf. eller har en mistanke, så søg mod udlandet, fx. Tyskland ( BCA i Augsburg) og få hjælp, dk er et uland !!!
  • Indstillinger
    Hej alle sammen

    Borreliose er åbenbart også en af de sygdomme, der fejlagtigt bliver diagnosticeret som en funktionel lidelse og behandles som en psykisk sygdom.

    Jeg ser i det andet af de to links, som jeg bragte i det første indlæg i denne tråd, at læge Klaus Hansen, der bliver interviewet om sagen, siger, at han ikke stoler på de tyske privathospitaler, eftersom der er penge involveret.

    Ha ha ha

    Det fremgår jo tydeligt af oplysningerne i det første link, at Klaus Hansen tjener penge, hver eneste gang den danske – og uduelige - Melissatest bruges.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Nu bliver jeg forvirret. Er det ikke Elisatest ??
  • Indstillinger
    http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/lev ... 122051.htm

    Jeg kan godt forstå læger bliver stressede. Jeg tror bl.a. de frygter hinanden. Der sidder nogle på "flæsket" og bestemmer hvad der skal bruges o.s.v.
    Regionerne er hamrende ligeglade med kvalitet i behandlingen, bare der spares penge.

    Jeg er chokeret over at læse uerfarne læger bliver sat til at operere uden en erfaren læge er tilstede. Det er sikkert også et pengespørgsmål.
    Åbenbart tror politikere, at bare lægeeksamen er i hus, så kan læger det hele med det samme. Når det så kommer frem lader de som om de bliver chokerede. Uha, det skal der ændres på. Sker der mere, jeg tror det ikke.


    Jeg ved, når der bliver indkøbt til hospitalerne betales der penge "under bordet". Skidt være med at kvaliteten falder af det indkøbte.
    Det gælder udenlandske forhold, men sandelig også danske forhold.

    Konsultationen hos en praktiserende læge er så kort, at ingen kan give en diagnose. Så man skriver en recept på "lykkepiller" og håber det bedste. Desværre tror jeg ikke de frygter det værste. De bliver hjernevaskede uden de er klar over det.
    Af de læger, som er "højt på strå" og som er ude efter penge.

    Jeg er bange for, der spares på femøren og man lader daleren rulle.
    At nogen kan tro, der kan kan stille en diagnose på 10 min ... så skal man da være politiker.


    ps. Alting er dybt råddent i verden. Jeg har lige fået en mail, der skrives om jeg venligst vil give mine visa kort oplysninger, for ellers ser de sig nødsaget til at lukke mine konti, på grund af flere fejl.
    Tror de jeg er komplet idiot.


    For nogle år siden gik jeg en tur gennem noget højt græs. To dage efter tænkte jeg: Hvad er det, der sidder der. Jeg kiggede nærmere efter og fik en frygtelig forskrækkelse. Mit hjerte hamrende og jeg flåede flåten af. ( Noget man vist ikke må) men hvor blev jeg bange. Jeg hader kryb. Især slanger og flåter og den slags.

    I nogle dage kiggede jeg efter rødt udslæt, der viste sig ikke noget. Jeg tror, jeg slap med skrækken. Men for søren, hvor var den led. Modbydeligt dyr. Måske mindre pænt at sige, den kan jo ikke gøre for det, men alligevel.
    Og her løber rådyr, åh, hvis jeg opdaget noget tager jeg straks på besøg hos familien i udlandet og bliver testet. Mange mennesker frygter det danske sundhedssystem, desværre.
  • Indstillinger
    Ja dobbeltmoralen i det danske system (klaus hansen), er så åbenlys og det skriger til himlen det han udtaler mht det økonomiske. Man ved jo ej som syg patient i det danske "åh så fantastiske og ufejlbarlige system " , hvem man kan stole på og hvad deres interesser er, fordi det hele sejler og virker bundhamrende råddent. Prøv og søg på google; skriv borrelia og statens serum institut og se hvad de skriver, det er jo total gak gak ! Og jeg ved ik om det drejer sig så meget om stressede læger og lign. sygehus-personel, men det er kun en meget lille del af forklaringen. Jeg tror desværre den pengestærke og meget dygtige medcinal-industri i DK , er så gode til lobbyisme og til at få lægerne "til patten " , at det overgår vores vildeste fantasier. Den dag det måske kommer frem, bliver vi nok rystede. Tænk blot på den nyligt overståede "bank-krise" og de myndigheder,banker, finans-tilsynet,finans-rådet, national-banken osv. der sammen med realkredit-institutterne og pantebrevs-spekulanterne, lod alle andre danskere betale for alle de krak og ingen af dem gjorde noget, ikke engang NATIONALBANK-DIREKTØREN af alle handlede aktivt...! Hvorfor mon? Pga. Lobbyisme fra bankerne og realkredit-inst. og "venne-tjenester" og stude-handler., i kæmpe skala . Det samme i sygehus-industrien og altså på borrelia-området. Alle rager til sig og meler egen kage. Og de syge betaler ved kasse 1, enten med egne penge eller livet !
  • Indstillinger
    Undskyld, Persille, at jeg kom til at skrive forkert ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Kameliadamen, det skal du da ikke undskylde.

    Mange venlige hilsener



    citat
    Den dag det måske kommer frem, bliver vi nok rystede.
    citat

    Den dag jeg fik at vide, hvor meget der betales "under bordet" ville jeg dårligt tro det. Og en dansker var ham, der fik mest.
Log in eller Registrér for at kommentere.