Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hovedpine i 7 dage

Redigeret 10 maj, 2010, 04:27 i Hovedpine og migræne
Hej

Jeg vågnede idag med hovedpine for 7. dag i træk. Det hele startede i lørdags, hvor jeg var i Berlin og drikke hjernen ud. Søndag morgen vågner jeg med hovedpine og kvalme, hvilket ikke er så underligt, da jeg ikke sparede på drikkelsen dagen før. Jeg har dog også hukommelsestab, hvilket jeg ikke har prøvet før. Det tager jeg mig dog ikke af, da det sikkert skyldtes alkoholen. Da hovedpinen imildertid forsætte hele vejen til onsdag, beslutter jeg mig for at gå til lægen. Han har lidt travlt og konkludere, at jeg sikkert bare stadig har tømmermænd. Men nu er det altså lørdag og jeg har stadig en meget underlig hovedpine. Det gør ikke hele tiden ondt, men især når jeg bevæger hovedet i visse positioner eller gør noget fysisk. Er der nogle der har en ide om hvad det kan være eller måske selv har prøvet det?

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har nu hovedpine på 8. dag og det gør afsindigt ondt. Smerten er centreret omkring et specielt område øverst højre side af hovedet.
  • Indstillinger
    Hej

    Nu mener jeg at det er på tide at du eventuelt ringer til lægevagten, og fortæller, hvordan du har det.

    Vagtlægen vil spørge dig om nogle ting, som kan give et praj om, hvad du skal gøre her og nu eller om det kan vente til i morgen og kontakte egen læge.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Hej med dig,

    jeg synes helt bestemt også, at du skal presse på hos lægen. Tænk hvis du har haft faldet i din brandert og fået hjernerystelse eller andet, som kan udvikle sig til noget værre end en hovedpine.

    Det er også oplagt at overveje, om det kan være en spændingshovedpine, der kan give migrænelignende symptomer, men vare i adskillige dage og endda op til flere uger. Prøv at få nogen til at massere dig blidt i nakke, skuldre og i det øverste sted i ryggen. Rammer de et sted, hvor hovedpinen forværres ved trykket, så er det muligvis en spændingshovedpine.

    Hvad spiser du af piller for hovedpinen?
    Jeg vil helt klart anbefale en blanding af ipren/ibumetin og panodil/pinex/pamol.
    Dosis afhænger lidt af, hvad du er vant til af piller, men prøv dig lidt frem fra at tage én af hver til max to af hver tre gange om dagen.

    Jeg håber du vil skrive hvordan det går dig.

    Kh. Oktober
Log in eller Registrér for at kommentere.