Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

herpes eller klamydia

Redigeret 13 maj, 2010, 13:12 i Åben debat om kønssygdomme
jeg har været "sammen" med min nye kæreste i ca 2 uger, og jeg er nu efterhånden sikker på at havde fået et eller andet. vi skal self en tur til lægen men jeg håbede på at kunne få lidt fred i sjælen. jeg er pisse bange for at ha fået herpes, og jeg håber virkelig at det i stedet kunne være klamydia eller en anden kønssygdom. jeg har nemlig hvide prikker eller noget der minder om små hvide bumser under penis hovedet, og det sviger / klør en smule - jeg synes ikke det ligner blærere som ellers er symptomet på herpes og det tog længere end 4-7 dage før de første symptomer viste sig, hvilket i følge netdoktor.dk er perioden hvor herpes ville vise sig. håber der er nogle med lidt hjælp derude tak,

Kommentarer

• Mon ikke det bare er talgkirtler som evt. er blevet provokerede af det ændrede ph-forhold fra hendes skede? Tror da ihvertfald hverken det er klamydia eller herpes.
    Jeg er dog lidt nysgerrig efter at høre hvad det var. Har du været hos lægen?
  • Man kan godt blive smittet med herpesvirus uden det bryder ud. På sin vis kan der godt gå rigtig lang tid før man ser nogle symptomer.
  • Ja da, mange får aldrig symptomer af herpes. Men jeg syntes bare ikke at beskrivelsen overhovedet lyder som herpes.
  • hey anna, tak for dit svar det beroligede mig meget. jeg har ikke været ved læge i nu men skal snart, de små bumser er i mellem tiden forsvundet nærmest hen over en nat uden at der rigtig skete andet. for en god ordens skyld skal det lige tjækkes men jeg tror efter at have googlede talgkirtler, at det højest sandsynligt var det. 1000 tak for hjælpen det er sku træls da det er første gang jeg "muligvis" har fået en køns sygdom
  • Det lyder rigtig meget som talgkirtler :) Der burde i hvert fald ikke være bekymring for klamydia, da det ikke viser sig sådan. Hvis det nu ikke er talgkirtler, kan det desværre godt være kønsvorter (minimal chance, de forsvinder ikke som du beskriver) og så er det rigtig fornuftigt med et hurtigt lægetjek, men jeg ville slet ikke være nervøs hvis jeg var dig :)
Log in eller Registrér for at kommentere.