Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Den KÆRE Familie

Min mand har en morbror og 3 kusiner i USA. De kommer hjem til Danmark engang hver 3- 4 år. Altid er deres afsked "kom over og besøg os og
i er velkomne til at bo hos os" Kusinerne er voksne og har stiftet familie
og bor rundt i USA.
Så nu har vi taget "tyren ved hornene" og bestilt billetter for 4 mdr. siden og meldt vores ankomst til det store land. Morbroren og 1 kusine meldte straks tilbage, at vi kunne sagtens bo hos dem, og de ville tage lidt ferie, og guide os rundt til forskellige ting. PERFEKT.
Men her for 3 uger siden meldte morbroren tilbage, at vi ikke kunne bo hos
ham, fordi det var noget med en gammel kollega, som han rent faktisk havde glemt skulle bo hos ham i en uge. ØV.
Så meldte kusinen pludselig, at vi måtte sige til, hvis hun skulle planlægge en
tur til os (vi kunne godt læse mellem linijer at vi heller ikke kunne bo hos hende) og så ville hun holde noget barbarcue for hele familien, hvor vi var meget velkommen til at deltage.
Vil gerne spørge jer derude... HVAD POKKER GØR VI I SÅDAN SITUATION.
Vil gerne nævne, at vi er pæne mennesker og kan rumme temmelig meget,
men vi havde nok ikke påregnet en udgift til hoteller i 14 dage, men regnet med selv at betale for mad og udflugter. Plus, hvor er de 2 andre kusiner blevet af i deres mega store villaer.
HJÆLP!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    de fortæller klart at de ikke vil have jer på besøg, så hvis det var mig ville jeg ikke rejse til usa hvis billetterne ikke er så dyre,for de vil koste jer endnu dyrt.Ring til dem igen og sig at i vil aflyse rejsen fordi i ikke har et sted at bo og for i troede jo at i skal bo hos dem,og så se hvad de vil svare hvis de siger at i ikke kan bo hos dem så husk det til næste gang når de kommer på besøg hos jer.For de kan ikke være rigtig at når de kommer på besøg hos jer får de lov til at bo hos jer men ikke når de gælder jer.
  • Indstillinger
    Jeg ville da eventuelt også aflyse turen. Og plejer de at bo hos jer, så ville det, hvis det var mig, være lukket land.

    Men gør de ikke det, regner de måske med, at det er helt i orden.
    Den oplysning mangler. Det kan jo være, de ikke regner det for noget særligt.
    Du skriver de bor rundt om i USA. Har I skrevet til dem alle, at I ville komme.
  • Indstillinger
    Billetterne er købt for længe siden og det hele var planlagt med overnatninger hos morbror og kusine. Vi mangler bare at pege på
    de serværdigheder, som vi skal opleve derovre. Det er en meget
    usædvanlig situation at stå i.
  • Indstillinger
    Hvad I gør i den situation er jo lidt svær at svare på for du kender jo din mands familie bedre, men generelt er Amerikanerne meget gæstfri, og man får tit en invitation slynget ud i forbifarten. Men alligevel synes jeg, at det havde været på sin plads at kontakte familien først og minde dem om invitationen og dernæst spørge om, hvornår det kunne passe ind i deres kram, at man kom på besøg, inden at man bestilte billetterne. De har jo sandsynligvis også både arbejde og andre forpligtelser, og vil gerne have tid til at vise de danske gæster rundt. Det kræver jo også planlægning fra deres side.

    Så i bund og grund tror jeg, at I er gået lidt forbi hinanden. Prøv dog at ringe eller skrive, at I havde regnet med at kunne bo hos dem, og da dette ikke er en mulighed, om de kan være behjælpelige med at finde et billigt sted i de dage, for ellers må I aflyse turen og det ville I da være kede af.

    Håber at I trods alt får en god tur til dette dejlige land.
Log in eller Registrér for at kommentere.