Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Paroxetin - udtrapning - vægt

Redigeret 5 maj, 2010, 05:52 i Angst
Hej.

Jeg har været på Paroxetin siden december 2008, og er nu på udtrapning.
Jeg har gået til psykiater hver 3. uge ligeså længe.

Jeg har det godt nu, og mærker ikke så meget til angsten.
Men i den tid jeg har taget Paroxetin, har jeg taget 16 kilo på. Jeg har altid været slank, og det generer mig med de ekstra kilo. Det betyder også, at jeg har måttet købe nyt tøj, fodi jeg simpelthen ikke kan få mit gamle tøj på.

I starten tænkte jeg, at jeg hellere ville have det godt psykisk, og så veje lidt mere, men vægten blev bare ved med at stige, lige meget hvad jeg gjorde for det.

Nu håber jeg så at det lykkes at tabe mig, når jeg kommer helt af med medicinen.

Er der nogen, som har oplevet vægtøgning med Paroxetin, og måske vægttab efter medicinstop? Jeg vil gerne høre om jeres oplevelser med angstdæmpende medicin og vægten.

Annette

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anette

    Antidepressive præparater giver generelt alle sammen vægtøgninger.
    Jeg har selv i mange år indtaget forskellige antidepressive midler, og er idag på paroxetin.

    Min periode inden paroxetin har været medicinfri. Jeg kan sige at min ideelle vægt er ca. 75 kg., hvilket også var det niveau jeg igen kom tilbage til, efter nedtrapningen. Inden da, tog jeg ca. 25 kg. på.
    Idag er jeg som sagt igen på medicin, og jo, jeg har igen taget på og er på vej derop igen...

    Det vigtige er, synes jeg, at nedtrapningen skal være på et stærkt psykisk grundlag, som så man i bedst muligt omfang undgår eventuelle tilbagefald, i takt med, at man taber i vægt, så man ikke igen skal på medicinen. Men dette er jo ret individuelt, da mange idag får livslang medicinsk behandling.
    Så hvis man igen tager medicinen, skal man nok regne med vægtøgning i et vist omfang.

    Mvh.
    Emrah
  • Indstillinger
    hej

    jeg har været på paroxetin i over 4 år, har skiftet mærke for jeg synes de påvirkede min seksuelle lyst, og havde meget svært ved at komme..

    vægtforøgelse har jeg ikke mærket noget til, jeg vejer bestemt for meget men tror bestemt ikke det er pga- medicinen, jeg vejede for meget inden jeg startede og faktisk tabte jeg 16 kilo, da jeg startede med dem, da jeg lagde min kost om, så personligt tror jeg ikke at medicinen i sig selv er den store synder, man kan i hvertfald godt tabe sig, selv om man er på piller..

    personligt tror jeg der er andre grunde til man evt. har taget på...

    mange hilsner fra viips46
Log in eller Registrér for at kommentere.