lugt fra neden og numsen...
Hej alle kloge kvinder
Jeg behøver virkelig hjælp. Min kæreste siger jeg har en underlig sved/spegepølse lugt fra numsen og nogle gange fra skeden. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op, for jeg er ellers meget renlig og bruger intimsæbe hver morgen. Jeg troede egentlig først at jeg ikke fik skyllet mig ordentligt, men den er udelukket, så hvad gør jeg nu. Det gør mig virkelig ked af det og jeg har prøvet intim piller og andet, men lugten er der stadig. Det er ligesom det kommer bagfra enden og sniger sig om i skeden. Lugten er svær at beskrive, men det er ikke fisk. Det er mere som en sved lugt eller besk lugt. Lige nu føler jeg at jeg er den eneste i hele verden med dette problem og vil gerne ha seriøse svar.
Tak for hjælpen.
Jeg behøver virkelig hjælp. Min kæreste siger jeg har en underlig sved/spegepølse lugt fra numsen og nogle gange fra skeden. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op, for jeg er ellers meget renlig og bruger intimsæbe hver morgen. Jeg troede egentlig først at jeg ikke fik skyllet mig ordentligt, men den er udelukket, så hvad gør jeg nu. Det gør mig virkelig ked af det og jeg har prøvet intim piller og andet, men lugten er der stadig. Det er ligesom det kommer bagfra enden og sniger sig om i skeden. Lugten er svær at beskrive, men det er ikke fisk. Det er mere som en sved lugt eller besk lugt. Lige nu føler jeg at jeg er den eneste i hele verden med dette problem og vil gerne ha seriøse svar.
Tak for hjælpen.
Kommentarer
Der skal aldrig være sæbe på de dele, brug rent vand - intet andet.
Intimsæbe er kun et reklamestunt.
Mit gæt er, at det er den overdrevne sæbebrug, der giver dig problemet. Jeg bruger en ganske almindelig våd vaskeklud og og aldrig, aldrig sæbe, og kan ikke huske, hvornår jeg sidst havde problemer i de dele. Det er på samme måde heller ikke en god ide at stå og spule med bruseren i lang tid.
Du kan naturligvis også lige skele til din kost - lugt og smag både hos mænd og kvinder er jo også afhængigt af, hvad der er indtaget.
Jeg vil gerne lige minde om, at der også kan være tale om overvækst af en eller anden mikroorganisme.
Jeg har selv prøvet noget lignende to gange under campingferier, hvor min kæreste og jeg kørte langt i en varm bil. Det var fra mig, lugten kom, men kæresten havde sikkert også svampen eller bakterien, eller hvad det nu var.
Problemet gik over, da vi nåede ud til Atlanterhavskysten og badede i det salte, kolde vand flere gange dagligt.
Jeg skriver blandt andet dette, fordi I også lige skal tænke på muligheden af, at du og din kæreste smitter hinanden. Selv om der ikke kommer nogen lugt fra din kæreste, kan det faktisk godt være, at han er smittekilden!
Mange hilsner
Kameliadamen
Måske du bare skal vaske dig med en våd klud inden sex. Alternativt kan jeg anbefale Danetekt Intimrens som er meget blid og bruges uden brug af vand. Fås på apoteket.
Selv har jeg også oplevet at blive "sur" der nede, efter at have været udsat for megen varme, som Kameliadamen beskriver, men som hun også fortæller, så blev problemet hurtigt løst ved havbad og luft. Hvis du f.eks også er hoppet på den der tåbelighed, som visse firmaer reklamerer med, at man skal bruge trusseindlæg konstant, altså ikke kun ved menstruation, så har man også "pakket" sig ind og dels suger sådanne indlæg voldsomt, dels holder de på den fugtighed, de suger, så der bliver grobund for et "surt" miljø.
Jeg er bestemt ikke tilhænger af alle de mere eller mindre kemiske ting, man kan købe af diverse intimrensemidler. Jeg vil påstå, at hvis man er bare en lille smule sart i de dele i forvejen - hvad de fleste i øvrigt er - så gør den slags kun tingene værre. Det kan sagtens være, at de kaldes "blide", men er alligevel fyldt med parfume, blegemidler og /eller andre "sjove" ting, der bestemt sagtens kan fastholde diverse irritationer, fordi man på den måde fjerner kroppens naturlige fugtbalancer.
Hvad med ganske enkelt at holde sig fra de ting, og bruge ganske almindeligt vand? Har man ikke lige en klud i nærheden så kan vådt wc-papir godt bruges, så man da lige har renset evt. rester af afføring og urin væk.
Det er godt at være renlig, men overdreven hygiejne er faktisk heller ikke sundt.
For at gå til den anden ende af kroppen, så er den voldsomme brug af vatpinde til rensning af ørerne den helt store grund til øreproblemer hos mange.
Jeg kan anbefale en bog, der hedder Cleanse and Purify Thyself, som handler om at rense ud bla. ved hjælp af tarmskylninger. Jeg har haft utrolig gode resultater og har oplevet en fantastisk renhed og balance i både skede og endetarm efterfølgende. Det kan også var en fin og billig løsning at købe en tarmskylningspose med slange til i din nærmeste helsekost.
Det er supernemt at gøre selv - evt. med kamillethe og så virker det virkelig. Det virker måske mystisk, men det er bare lige indtil man har prøvet det. Det er virkelig alle tiders!
Held og lykke