Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerteplastre mod slidgigtsmerter

Redigeret 8 august, 2010, 12:09 i Slidgigt
Er der nogle, der vil fortælle om erfaringer med brug af smerteplastre mod slidgigtsmerter? Det kan jo værre aktuelt, hvis patientien ikke kan tåle almindelig gigtmedicin. Er der evt bivirkninger ved smerteplastre? Det kan vel ikke være de samme bivirkninger som Gigtmedicin giver? Håber at høre fra nogle med erfaringer. Hilsen Trille

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, Kan det være morfinplastre, du tænker på?. Har hørt om en, der får disse, men mod slidgigt giver min læge mig det ikke, mere til kroniske sygdomme.
  • Indstillinger
    Hej yogufarmor. Jeg ved ikke om plastrene er med morfin. Men jeg tænker på, om der måske er smerteplastre med stoffer som f. eks. Ibobrufen. Der er måske ikke så mange bivirkninger i plastrene som i tabletterne, der er ret skrappe ved f. eks. maven. Jeg har kun kunne finde noget på nettet om smerteplastre, der blev brugt af jeg tror, at det var kræftpatienter. Slidgigt er jo også en kronisk sygdom, så man burde jo kunne få smerteplastre mod slidgigtsmerter også.
    Hilsen Trille
  • Indstillinger
    Hej, jeg kan fortælle at jeg bruger et smerteplaster der hedder Norspan 20mikg. Det bliver skiftet en gang om ugen.
    Jeg har fået slidgigt i ryg og nakke efter en ulykke, og fordi jeg fik nogle uudholdelige kriblende smerter i kroppen efterfølgende, blev jeg ordineret Norspan og det med et godt resultat, de kriblende smerter blev næsten ikke eksisterende, efterfølgende har jeg også fået gabapentin 3000 mg i døgnet.
    dette har ikke gjort mig smertefri, men har absolut lettet min hverdag.
    Slidgigt kan også give neurogene smerter og den medicin jeg har fået er givet til neurogene smerter og bivirkninger var der kun i begyndelsen, idag vil jeg sige at medicinen har hjulpet mig til et liv hvor jeg er istand til at klare mig selv.
  • Indstillinger
    Hej, tak for div. svar. Har nu fået en ny hofte, 2 læger sagde, at det ville blive godt, med hensyn til smerter. Men er nu kommet fra... til helvede, har så mange smerter i hoften, benet, så er på piller stadigvæk, dag og nat. Prøver nu med noget genoptræning. Har spist piller i 1½ år. Æv...
Log in eller Registrér for at kommentere.