Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vil en læge give mig slankepiller?

Hej jeg er en pige på 19 år som er stærkt overvægtig og meget ked af det, da det påviker mig meget psykisk, da ens selvtilig jo meget bliver påvirker af hvordan man ser ud.
jeg er cirka 165 høj og vejer 102,5 kg. jeg dyrker fitness og håndbold og cykler også meget, men jeg går i skole og har derfor mange timer hvor jeg også bare sidder stille, jeg har prøvet ikke af spise fedt mad og spiser faktisk kun slik og sodavand i weekenderne, og det er ikke engang så meget.

jeg føler af hvis min læge ville give mig nogle slankepiller, bare til af starte på, ville det virkelig hjælpe mig meget på psykisk og fysisk selvfølgelig.

Tror du af min læge vil det?

håbner i kan hjælpe mig, på forhånd tak :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal tabe dig temmelig meget, og det kan du ikke klare selv. Derfor er det rigtigt fornuftigt af dig, at du vil tale med din læge om det.

    Der vil du forhåbentligt kunne få hjælp og vejledning til en godt, sundt og varigt vægttab.

    Umiddelbart vil såkaldte slankepiller ikke være en god ide, da du sikkert kun vil tabe dig et par kilo på den konto. Du skal dels have vejledning i i total kostomlægning, dels have opbakning, og hvis du kan få en aftale om jævnligt lægebesøg i den anledning, er jeg sikker på, at du hurtigt vil komme på rette vej.

    Du skal også vide, at du ikke kommer ned på normalvægt i løbet af nogle få måneder, som diverse useriøse reklamer lover - det er ikke sundt for dig; du skal netop ind i en gænge, hvor du taber dig stille og roligt - og du skal indstille dig på, at det tager tid.

    Du er med stor sandsynlighed ikke blevet så overvægtig på kort tid - du taber dig heller ikke på kort tid, men hvis du får den rette hjælp og støtte, vil du med meget stor sandsynlighed komme ned på en holdbar normalvægt i løbet af et par år.

    Jeg kan i øvrigt anbefale dig at melde dig ind i Vægtvogterne/Vægtkonsulenterne eller som der står her på siden Slankedoktor. Det koster noget ja, men der vil du også få den rette hjælp og vejledning.

    Held og lykke -
  • Indstillinger
    ja jeg ved udemærket godt det ikke er noget man gør på nogle få måneder, men det tager flere år... men derfor vil jeg gerne have et skub, jeg har prøvet af få hjælp ved lægen, og hun var ikke til meget hjælp i forhold til jeg er studerende og bor ikke hjemme, osv... hun stak mig bare en bog og så var det det, så skulle jeg klare mig selv, så det har jeg ikke gode erfaringer med.
  • Indstillinger
    Det lyder ikke til at du har en særlig anvendelig læge - du skulle måske overveje et skift?

    Jeg tror ikke rigtigt på den der, med "et skub"; der skal noget mere effektivt til.

    Jeg hører kun gode resultater fra folk, der har været med i Vægtkonsulenterne. Det er et sted, hvor man netop mødes med andre i samme situation, og hvor man netop præcis forstår hinanden problemer, og hvor man kan bakke hinanden op, så det vil jeg foreslå dig at kontakte. Der findes en afdeling i en hver større by.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har først læst dit indlæg nu så håber du ser mit svar.
    Jeg kan sætte mig ind i hvordan du har det. Jeg har selv været overvægtig og har kæmpet utrolig meget med det. Det lykkedes mig at tabe mig, ved at sætte mig et mål. Det her var om vinteren og jeg skulle ud og rejse om sommeren, så da satte jeg mig et mål om at jeg ville have tabt så og så meget inden da. Det er vigtigt at man er motiveret for at tabe sig og at man tror på at man kan. Og selvfølgelig at man har en god støtte i fx kæreste, forældre eller andre.
    Jeg prøvede selv at gå til lægen på et tidspunkt. Men det der med at sidde overfor en person og skulle forklare hvordan man har det med sin overvægt, det er ikke altid nemt. Jeg fik mere ud af at sige det til min kæreste og få støtte den vej igennem.

    Ang. slankepiller, så synes jeg det er noget opreklameret fis. Det der virkelig virker er sund kost, daglig motion og at man begrænser det usunde. (Selvom det er meget svært)

    Jeg er selv utrolig glad for mad og det er jeg stadig. Man skal bare lære at begrænse det. Jeg satte også små beløninger ind til mig selv. F.eks. sagde jeg, at om 3 uger skulle min kæreste og jeg ha en hygge aften med pizza. Så gik jeg ligesom og glædede mig til det og holdt ud. Det lyder sikkert underligt i manges ører, men jeg tror at folk i sammen situation som mig, kan forstå hvad jeg mener. For man mister ikke lysten til mad. Det gælder om at begrænse det, også efter vægttabet er opnået.

    Jeg håber du kan bruge mine svar :)
Log in eller Registrér for at kommentere.