Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

min menstruation er udblevet

Redigeret 9 juni, 2010, 18:48 i PMS og menstruation
Jeg er en 15-årig pige og jeg har ikke haft menstruation siden omkring d. 1. januar.. Det er et år siden at jeg fik det første gang og den har egentligt været regelmæssig siden (udover at den er kommet 2 gange om måneden i 6 måneder), men den er ikke helt holdt ligesom nu... Jeg har sultet mig selv en del i december, januar og februar, men jeg vil lige understrege at jeg IKKE gør det mere! - Jeg spiser sundt og varieret nu... Jeg har en idé om at min menstruation er udblevet pga. mit vægttab på ca. 6-7 kg.. Tror I det kan være det? Og i så fald er det så farligt? Jeg gik fra ca. 60 kg til 53 (i en kort periode 51 kg) og jeg er 1,70 m høj... Nu vejer jeg ca 54-55 kg, men jeg spiser når jeg er sulten og som sagt sulter jeg mig ikke mere! Hvis det er pga. mit vægttag er det så farlig? Kan jeg ikke få børn nu? :( og er der nogen grund til at få det tjekket? - for jeg spiser jo igen sundt...
hilsen en meget nervøs pige!

Kommentarer

  • Indstillinger
    kære dig
    Menstruation kan stoppe, holde pauser af så mange årsager, og vægttab er bestemt en af dem. Jeg har en søster som tabte sig meget voldsomt pga. spiseforstyrrelse, og hun har gået fem år nu uden menstruation! Hun fik at vide at det ikke påvirkede muligheden for graviditet senere! Jeg synes ikke dit vægttab virker så voldsomt, når det er over nogle måneder, men det er godt at du spiser sundt og normalt igen - bliv for guds skyld ved med det :-) Alligevel kan vægttabet have påvirket din cyklus, og det tager ofte meget længere tid for kroppen, end vi tro, at rette op på ubalancer.
    Dog synes jeg du skal gå til lægen, så du kan få det helt på det rene - held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.