Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Herpes...

Hej...
- Kan herpes starte på fødderne? og hvordan ser det ca. ud?
Jeg har virkelig brug for et svar hvis nogen ved noget. :)

Hilsen hende18

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har jeg aldrig hørt om. Hvis du har blærer på fødderne, kan det så ikke være vabler?

    Hvordan mener du at du skulle være blevet smittet med herpes på fødderne?
  • Indstillinger
    Det er på begge mine fødder, på præcis samme sted og samme side af fødderne. det er to røde plamager som stikker og klør. kan ikke se om det er vabler, men det tror jeg ikke. Jeg har en veninde som lige har fået det i skeden.. men mener ikke jeg skulle være kunnet blevet smittet af hende på nogen måde.

    :)
    Tak for beskeden.
  • Indstillinger
    Når det er på præcis samme sted på begge fødder, så er det ikke herpes. Helt sikkert. Der er noget fodtøj der har gnavet dig.

    Og igen; jeg tvivler noget på, at man sådan bare lige kan få herpes på fødderne :)

    Desuden er din veninde ikke en smittebombe. Herpes smitter ved direkte kontakt.
  • Indstillinger
    Hej!

    Meget sjovt du skriver om det, for jeg har selv gået i et stykke tid og været nervøs for, om jeg havde smittet mig selv til fødder/tæer (har nemlig siddet på huk på en måde i underbukser, mens jeg havde udbrud forneden... så kunne have smittet mig selv, hvis det teoretisk set er muligt)... jeg ved stadigvæk ikke, om det er det. Men hvis du ikke har været i direkte kontakt, finder jeg det også meget usandsynligt... men lad være med at røre ved det for en sikkerhedsskyld (du sku nødigt smitte dig selv til andre steder). Desuden - kommer det igen, synes jeg, du skal se lægen eller købe zovir/herpavir på apoteket (herpavir er billigst), det kan købes uden recept.. .det er imod herpes, så hvis du smører det på, skulle det lindre symptomerne i løbet af kort tid, og så har du selv stillet diagnosen ;-)

    Men der er mange, der har hudproblemer lige for tiden... hår vinter osv. I guess :-)
  • Indstillinger
    Man skal ikke bruge lægemidler (fx. Herpavir) til andet end det det er beregnet til. Hvis I er usikre så besøg lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.