Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lugt fra skeden

Redigeret 26 april, 2010, 05:05 i Åben debat for kvinder
Hej.

Er der nogen der har et fif til, hvordan man får 'sur' luft fra skeden til at gå væk? Er der noget bestemt intimsæbe man kan bruge, tabletter osv?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har svamp skal du behandle det...

    Du kan ikke regne med at få en 100% neutral lugt i skeden. Vask dig kun en gang om dagen med mild sæbe, og vask dig ikke indvendigt - så forstyrrer du den naturlige balance.
  • Indstillinger
    Hvordan ved man, at man har svamp?

    Det er min kæreste der har bemærket det. Men han siger også, at det kun er slemt i perioder.. Kvinder har jo forskellige lugte, det ved jeg godt. Men der må være noget man kan gøre. :-)
  • Indstillinger
    Du kan læse om svamp her på netdoktor under sygdomme. Det er ofte fulgt af øget mængde udflåd.

    Men det er som du selv siger naturligt at lugten fra skeden varierer i styrke gennem cyklussen...

    Hvis ikke det er noget du selv har bemærket, men kun noget din kæreste bemærker når han har snuden dernede, så vil jeg da være forfalden til at tro, at det netop bare er den naturlige ændring i lugten... For eksempel kan lugten ændre sig efter sex på grund af ændring i ph-balancen.
  • Indstillinger
    Du kunne eventuelt købe nogle mælkesyrekapsler til skeden, på apoteket, hvis din bakterieflora er lidt i uorden. De er rigtig gode.
  • Indstillinger
    Mælkesyrebakterier er også mit forslag, samtidig med at jeg for mange år siden har fået at vide af en læge, at man bør holde sæbe helt væk fra sine kønsdele.

    Man bør bruge rent vand, og ikke andet til rengøring af de dele - dog bør man heller ikke stå og "spule" med bruseren i lang tid, da netop det kan udtørre og derved fjerne den naturlige balance. Jeg bruger simpelt hen en vaskeklud, og har yderst sjældent problemer i de dele.

    Jeg tror faktisk, at en del af disse problemer netop er for megen rengøring, men naturligvis påvirkes skedens surhedsgrad på samme måde som mænds sæd af kosten. Hverken en mand eller en kvinde smager eller lugter ens hver dag.
Log in eller Registrér for at kommentere.