Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Efexor og Seroquel???

Hej alle.

Jeg har idag fået ordineret Efexor som jeg får i forvejen i højere dosis og så Seroquel. Ville hører om der er nogen der har erfaringer med Seroquel derude. Jeg har taget meget på af efexor og det skulle også være en bivirkning af Seroquel og ville virkelig ikke tage mere på.
Skal have dem til natten for bedre at kunne sove.

På forhån tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)

    Jeg tager både Efexor og Seroquel.

    Jeg har i to et halvt år taget 150-225 mg. Efexor om morgenen og 300 mg. Seroquel om aftenen.

    Nu er jeg dog ved at ændre dosis og præparater.

    Jeg tog kraftigt på af et andet antipsykotisk i sin tid, og skiftede derfor til Seroquel. Jeg har ikke haft problemer med vægtøgning på Seroquel, men det har jeg heller ikke på Efexor. Mine bivirkninger ved Efexor i starten var vandladningsbesvær, svimmelhed, nattesved, mareridt og kvalme... Men det gik alt sammen over.

    Du må huske på, at det er meget individuelt hvilke bivirkninger man river til sig, og selv om du tager på af det ene tager du ikke nødvendigvis på af det andet. Har du talt med din psykiater om et alternativ til Efexor? Altså hvis din appetit er helt ustyrlig...

    Det første lange, lange stykke tid jeg tog Seroquel om aftenen, blev jeg simpelthen så skæv af dem, at jeg måtte sørge for at tage dem umiddelbart før jeg lagde mig - gik der en halv time gik jeg ind i dørkarmene... Det er aftaget med tiden. Men jeg sover stadig meget tungt om natten.
  • Indstillinger
    er netop det jeg ønsker at sove om natten. Det er gået okay i nat, men her til morgen er jeg temmelig meget rundt på gulvet. Er virkelig svimmel. Jeg har til morgen taget Efexor 300 mg.
    Er lidt mærkeligt og meget rundt på gulvet.
    Men dejligt og hører en der er på det samme.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg sad netop og søgte på bivirkninger af Seroquel, men dem, der står her og på indlægssedlen giver ikke svar.
    Først til Jer: Jeg oplever netop også mht apetit, at når jeg har taget det fx lige inden sengetid, så bliver jeg så sulten, at jeg kan/skal spise hvad som helst. Står også op, selvom jeg er søvnig og laver mad! Det er ca. ½ time efter, jeg har taget dem. Får både depot og alm. Prøver at tage så lidt som muligt, men har mlm. 25 mg og 400 mg. jeg kan vælge imellem efter behov.

    Men mit spørgsmål er, om der er andre, der har oplevet at blive så "skæve" at man ligefren tåger rundt og ikke aner, hvad man siger eller gør? Prøvede at blive indlagt på hospitalet sådan haste-agtigt, fordi de troede, jeg havde taget stoffer, 2 gange. Men jeg havde taget 200 mg seroquel. Ingen læge eller min psykriator kunne forklare hvorfor... jeg får dem for at få ro på og kunne sove.
    Er der andre, der har oplevet noget lignende?
    Altså lidt som at tale i søvne/gå i søvne uden mening.
    Spændt på, om der er nogen, der har oplevet det!
  • Indstillinger
    Hej,

    jeg har fået Seroquel i 6 år nu. Jeg startede på 500 mg og har taget ca 30 kg på. MEN medicinen har hjulpet mig, dog er det SÅ belastende med de xtra MANGE kg!!! Som er nærmest umulige at komme af med igen for mig;(

    Jeg har oplevet en hel del sløvhed, somom jeg havde drukket en hel kasse øl eller noget der ligner. Jeg sov dengang hele natten igennem.

    Nu er jeg gået ned til 125 mg og vågner indimellem om natten og oplever det samme som dig, at jeg er vågen, men alligevel døsig og har KÆMPE hang til mad! Dvs jeg tænker ikke over det, men spiser bare det der er , eller laver popcorn eller noget andet, spiser og går så i seng igen. Jeg tænker, når jeg vågner, at DET ALDRIG skal ske igen, men jeg kan simpelthen ikke styre det om natten, hjernen styrer min krop og jeg føler ikke jeg på nogen måde kan styre det!
    Jeg vil nu forsøge at gå endnu længere ned i doseringen, for det er simpelthen modbydeligt at have det sådan og på den måde kan jeg i hvertfald IKKE tabe mig.
    Så du er ikke alene, langt fra, tror der der MANGE som os;(
  • Indstillinger
    Jeg har taget seroquel prolong i 3½ år og har sovet fint. Jeg har taget på, men ved ikke om det er pillernes skyld. Nu er jeg holdt op med at tage dem, har ikke taget dem i 2 uger. Jeg sover nogenlunde, men vågner indimellem. Men... jeg har været trist de sidste mange dage. Er der nogen af jer, der har oplevet det?
    Jeg har haft det fint med at tage dem og været tilfreds med at sove igennem, men de er SÅ dyre!
  • Indstillinger
    Jeg har selv taget <a href="http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=1846">Efexor</a&gt; i en periode, men måtte stoppe igen på grund af bivirkninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.