Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Erfaring fra andre :(

Jeg er en pige på 26 og fik konstateret "Herpes genitalis" I mandags, og jeg har ikke gjort andet end at græde uafbrudt lige siden. Føler det hele er slut. Jeg har så mange spørgsmål og jeg håber at ku få svar på dem fra andre med samme sygdom...

Der står nogle steder på nettet at man stadig kan smitte sin partner selvom man ikke er i udbrud. Er der nogle som har dyrket sex uden at være i udbrud og smittet partneren? (Uden brug af kondom)

Kan jeg modtage Oral sex når jeg er helt sikker på ikke at være i udbrud mere, eller er det bare helt slut med det?
Jeg har læst på nettet om dette vidunder middel mod Herpes "Barlowes antiviral elixir" Nogle har oplevet gode resultater med det, kan bare ikke finde en dansk side om det.

Jeg håber at få svar fra nogle med erfaring indenfor "sex og herpes" Jeg føler det hele er slut og jeg er virkelig trist over det :( Hjælp.

Kommentarer

• Hej Blue83

Jeg har det fuldstændig lige som dig. Fik det også konstateret i mandags og har hulket og hulket. Jeg kan slet ikke acceptere det ... endnu...håber det kommer, for ellers ender jeg i cølibat og som nonne i et eller andet burmesisk tempel.

Jeg har oprettet indlægget før dig " sexliv slut". Dér har jeg fået et rigtig godt svar. Synes også, at du stiller nogle rigtig relevante spørgsmål og håber, at de bliver besvaret asap.

Min læge sendte mig afsted med en recept og intet andet. Jeg har booket en tid til en samtale med hende. Hvordan har din respons været fra din læge?

m
  • Hej blue!

Tjek emnet "Sexliv slut?" her i debatten om kønssygdomme. Du er ikke alene.
  • Det er bare slemt.. Trøster dog at man ikke er den eneste overhovedet.. ikke fordi det glæder mig andre er triste..'

Jamen for at være helt ærlig så var jeg bare så chokeret at jeg virkelig ikke opfattede hvad han sagde til mig.. den ene læge prikkede mig i armen for en blodprøve mens den anden talte til mig, men det eneste jeg ku høre var bare "HERPES" og jeg tænkte det er bare slut!
    Fik en recept på zelitrex og det har jeg taget lige siden.. Det gør stadig ondt og det klør som bare F... jeg har ferie og jeg ligger bare under dynen og tuder løs.
    Jeg har læst meget om det på nettet og hva jeg kan forstå er det, det første år der er det slemmeste derefter blir kroppen bedre til at opbygge antistoffer og det er ikke lige så hyppigt man får udbrud.. Og hvis man har fået konstateret HSV 1 genitalis er udbrudene væsentligt mindre end hvis det er HSV 2. Og værre er at 2 Smitter 55% mere end 1 :( virkelig ØV!!

Til gengæld er det meget sjældent at få type 2 smittet i munden.. Håber du kunne bruge de her oplysninger til noget.. For jeg er lige så fortvivlet :´(
  • Hej igen

Det er har givet mig meget ro at surfe rundt på nettet og finde ud, at rigtig mange faktisk er ramt. Nogle hårde end andre.

Mit udgangspunkt er pt. at få symptomerne væk, samtale med lægen i maj (deprimerende, at det ikke kan blive før) og så må jeg tage den derfra. Ingen mænd i mit liv foreløbigt, for jeg er alt for bange for at smitte dem.

Hvis jeg hører, læser eller lign. noget nyt omkring herpes, skal jeg nok sende dig en besked.

Har du læst svaret på mit indlæg?

M
  • Hey ..

Ja jeg har læst det.. Men desværre kan det ikke rigtig sammenlignes med hensyn til udbrud, om det er på læben el kønsdelene.. Der er stadig 5% risiko for at vi kan smitte selvom vi ikke er i udbrud..

Jeg har os surfet på nettet mere end nogensinde før. Og jeg er sådan set bare kommet frem til at det er meget vigtigt at vi har et super godt imunforsvar for at ungå udbrud. bla med kosttilskuddet "longo vital" og natuligvis masser af frugt og grønt. Træning er også en god ting fordi så udgiver kroppen jo naturlige endorfiner der gør at vi mindsker stress niveauet.

Jeg vil også henvende mig til dig hvis jeg finder ud af mere.. Mange tak for din respons, det gør det hele en smule nemmere at tackle.
  • Hej igen :)

Jeg vil bare lige indskyde, at det ER sammenligneligt. Altså; naturligvis ikke generne ved udbruddet, men smitterisikoen. Informationen om herpes labias her på netdoktor oplyser, at også forkølelsessår smitter i 5% af den sygdomsfrie periode. Både ved læber og kønsdele er der tale om HSV-1 eller HSV-2.

Jeg føler med jer; men hold nu godt fast i tanken om, at det IKKE er sikkert, at dette vil have betydelig indflydelse på jeres fremtidige (sex)liv. Forsøg ikke at tage sorgerne på forskud.
  • Og hej igen-igen.

Angående medicinsk sølv fra de alternative hylder, som skulle bekæmpe infektioner:

http://www.dsgnet.dk/Sites/Kolloidt-sil ... Birgit.asp
  • Hey Anna..

Nå, okay det vidste jeg så ikke faktisk.. Troede kun der var risiko for at smitte hvis det var i kønsdelene..

Har læst den artikel med søvl partiklerne, det lyder jo helt fantastisk.. Hvis det virkelig virker.. Mangé tak for linket, det hjalp.
  • Det er et af problemerne ved Herpes... At det smitter som bare pokker; og kan smitte fra det ene til det andet til det tredie sted.

Jeg har ikke selv tidligere haft kendskab til det der medicinsk sølv, men jeg vil så sandelig undersøge det :-)

God bedring!
Log in eller Registrér for at kommentere.