Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen menstruation nr. 2 efter p-pillestop

Redigeret 21 april, 2010, 11:33 i PMS og menstruation
Hej

Jeg er stoppet med p-piller i sep. 09 efter at have taget dem i 12 år. Et par dage efter fik jeg menstruation (styret af p-pille cyklusen). Jeg skulle så have haft menstruation først i nov. 09, men den kom først først i jan. 10 (naturlig menstruation ikke længere styret af p-piller). Jeg skulle jo så have haft menstruation igen først i feb. men det kom ikke og er stadig ikke kommet. Jeg er ikke gravid - har taget en test.

Mine spørgsmål er så følgende:
1. Er det normalt, at menstruation nr. 2 ikke kommer, når jeg nu fik naturlig menstruation i januar? og i såfald - hvor lang tid skal jeg vente, før jeg går til lægen?

2. Min kæreste og jeg vil gerne prøve at få et barn, men kan jeg blive gravid nu? eller først når jeg har fået min menstruation igen?

Jeg håber at høre fra nogen, der har stået i en lign. situation.

På forhånd mange tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er nemlig en af grundene til at jeg droppede mine p-piller. Kunne ikke klarer tanken om, at min menstruation blev styret af nogle piller og ikke var naturlig.
    Kender rigtig mange som ikke har fået menstruation efter p-pillestop (lægerne siger det er normalt, og gør intet før der er gået 6 mdr)

    Jeg synes at du lige skal vente og se om du får menstruation i denne mdr, så kan du tage til lægen.

    Jeg holdt selv op med p-piller sidste år i juni. Der gik 2 mdr før jeg fik menstruation, så gik der 40 dage imellem og først NU er den nogenlunde normal med de 30 dage imellem.

    Håber at du får din menstruation snart samt ønskebarnet :)
  • Indstillinger
    Hej

    Mange tak for dit svar :) Det lyder jo til at det er meget normalt så. Men ved du om jeg kan blive gravid nu eller om man først kan blive det efter jeg har fået menstruation igen? Det er jeg nemlig ikke helt klar over.
  • Indstillinger
    Tjaa mon ikke at der der en chance alligevel. Det siges jo, hvis man blor glemmer en p-pille er der chance for at blive gravid. Så mon ikke du også kan nu selvom du ikke har haft mens. Man har nemlig ægeløsning 14 dage før menstruationen, så prøv jer ad, man kan nemlig ikke helt vide hvornår der er størst chance.

    Jeg tror bare at du skal slappe af og ikke tænke på det så meget, så kommer menstruationen nok også af sig selv.:))
Log in eller Registrér for at kommentere.