Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Av min ryg

Redigeret 5 maj, 2010, 05:13 i Rygsmerter
Hej

Jeg startede på nyt job for 4 uger siden som rengøringsassistent. Og nu har jeg fået ondt i ryggen. Jeg har ondt i lænden, skuldre og midt på ryggen. Når jeg bukker mig ned og skal rejse mig igen, gør det forfærdelig ondt. Havde også en nat hvor jeg ikke kunne holde ud at ligge hverken på den ene eller den anden side.

Men hvad kan lægen gøre ved det?? Han kan jo ikke mærke hvor ondt jeg har...

Når jeg har nævnt det for andre, siger de altid; Nåh det har jeg også, det er en folkesygedom"

Kommentarer

  • Indstillinger
    måske er det for du bruger nogle andre muskler end du plejer --men du skulle ofre på dig selv ar få macage på din ryg---det er godt ---
  • Indstillinger
    Nu skriver du ikke noget om hvor gammel du er.
    Har du fået vejledning i at arbejde rigtigt med de redskaber du skal bruge?

    Endelig kan det være en god ide at få en henvisning til fysioterapi. Mange fysioteraputer har et træningsrum. Det kan være din rygmuskulatur er svag i de områder du får ondt.
    Det kan også være du har slidgigt, det er meget almindeligt, det får vi alle med alderen. Men her er det endnu vigtigere at du ved hvordan du skal styrke musklerne ved træning, eller måske må du slet ikke have sådan et arbejde.

    Nu er jeg pensionist, og før den tid, nogle år som førtidspensionist, netop på grund af ryggen.
    Min ryg blev dog ved med at gøre vrøvl, trods træning o.s.v. På et tidspunkt kunne jeg næsten ikke gå.
    Jeg blev scannet, og i en alder af 62 år, fik jeg at vide, at jeg er født med en meget svag ryg. Jeg blev opereret for stenose i hele lændedelen. jeg blev lovet, at jeg kunne komme til at gå igen, men selve ryggen kan de ikke gøre noget ved.
    Nu kan jeg gå, men på grund af ryggen, må jeg ikke træne som førhen, idet det belaster ryggen for meget. Lændedelen må jeg ikke gøre så meget med.
    Rengøringsarbejde er strengt forbudt, så jeg har hjemmehjælp til det.

    Hvis dine smerter fortsætter, skal du få din ryg undersøgt. Smerterne fortæller dig, at "du skal passe på mig, din ryg".
    Du får også let lavet det værre på grund af smerterne.
    Hilsen Linette
Log in eller Registrér for at kommentere.