Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

motion skizofreni og depression

Redigeret 15 februar, 2015, 05:47 i Skizofreni
Normal siger man motion er rigtigt godt, og at det er videnskablig bevist at det hjælper en med at blive i bedre humør, og komme i en slags lykkerus, det er også fuldstændig rigtigt. der bliver frigivet endorfiner serotonin og dopamin. jeg kan mærke at motion gør mig i rigtigt godt humør, men tilgengæld ændre det min adfærd i en rigtig ondskabsfuld retning, og det skyldes ifølge min teori at de signalstoffer der bliver frigivet når man dyrker hård til ekstrem hårdt motion, påvirker skizofreni. folk der er depressive har rigtigt meget gavn af at dyrke motion, begrund af manglende aktivitet i signalstofferne, og i og med motion sørger for at der kommer ekstra produktion af signalstofferne dopamin og serotonin gør at de kan få det noget bedre end hvis de ikke dyrket det. men mig som har skizofreni gør at mine symptomer på skizofreni bliver meget forværret, begrund af at ved skizofreni har man for meget gang i signalstofferne dopamin og serotonin.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder mærkeligt. Motion burde netop hjælpe på skizofreni. Forstår ikke at der ikke er nogen der har svaret på dit indlæg. Ved ikke lige hvad jeg skal skrive. Men lider selv af skizofreni og havde tænkt mig at gå til fitness fordi jeg har taget voldsomt på.
Log in eller Registrér for at kommentere.