Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

Bypass in/stitu. forkalkning af blodårer til benet.

Redigeret 2 november, 2012, 20:59 i Blod og blodsygdomme
Jeg vil meget gerne høre om, hvordan andre har haft det, efter denne operation. Søger meget efter gode råd evt. vejledning. Da jeg har haft
mange bivirkninger og har stadig efter 4 mdr.

Kommentarer

  • Ingen har svaret dig, måske kunne du lettere få et svar her.

    http://www.hjertedebat.dk/
  • Kære Birgit41.

    Har netop set dit indlæg fra apr. 2010, og håber at du på nuværende tidspunkt har været så heldig at have det bedre.

    Jeg kender godt den in situ bypass, der går fra lysken til knæet. Jeg har i stedet i 2007 fået en kunstig åre sat ind fra navlen til lysken (iliacofemoral bypass). Den skulle også hjælpe med blodforsyningen til benene, og det havde da også hjulpet noget, men i nov. 09 blev den kunstige åre ødelagt, da man på grund af en tillukket kranspulsåre gik ind i lysken et par gange, uden at tænke over risikoen med den tidligere bypass, men det skulle gå stærkt.

    Samme dag blev det nødvendigt, for at redde det ben, at foretage en ny bypass fra den ene lyske til den anden (femorofemoral cross over), og det gik tilsyneladende rimeligt, men grundet hjerteproblemer kunne jeg ikke gåtræne. Ved den sidste OP blev nogle lymfekar i lysken også beskadiget, og det giver et meget hævet venstre ben.

    Der står jeg så i dag. Har stadig stærke smerter ved gang (25-30 m), men har fået at vide, at man, dels på grund af mit dårlige hjerte og infektionsfaren i det ømtålelige område, ikke vil foretage sig mere, før jeg har det så slemt, at jeg ikke kan ligge i sengen uden smerter, og det kan jeg heldigvis endnu, for kirurgerne har ikke kunnet love, at jeg kan beholde mine ben, hvis de skal igang igen, så det skal blive meget værre end i dag, før jeg kapitulerer.

    Som jeg startede med at skrive, så håber jeg så sandelig, du er sluppet bedre igennem end jeg og har det godt.

    Mange hilsner fra 1ekser
Log in eller Registrér for at kommentere.