Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruationslignende smerter?

Redigeret 19 juli, 2010, 16:05 i Irriteret tyktarm
Jeg er en kvinde på 21 som nu i 14 dage har døjet med smerter i maven. Det startede i venstre side, lige over hoften og føltes nærmest som sidestik. Dette kom tre aftener i træk, hvorefter jeg har haft en underlig fornemmelse i maven. Svage smerter som bevæger sig lidt rundt i maven, mest i venstre og lidt i højre side.

Jeg tænker at det måske kan være irritabel tyktarm, men er der nogen der ved om man kan have en følelse af at ubehaget sidder i underlivet, nærmest som ved menstruationssmerter? Jeg har ikke umiddelbart problemer med aff.

Jeg går i øjeblikket til undersøgelser for at finde ud af hvad det kan være, og har indtil videre fået udelukket urinvejsinfektion og graviditet udenfor livmoderen.

Håber meget at nogen kan fortælle mig om deres erfaringer.

Pfh. tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    For mange år siden havde jeg menstruationslignende smerter i underlivet.
    Jeg var også på rigshospitalet for at blive undersøgt.
    Ingen vidste hvad det var.
    Det havde jeg så i nogle år. Somme tider var det meget slemt , andre tider mindre slemt. Sjovt var det ikke.
    En dag var jeg hos fysioterapeuten for at få masssage for min hovedpine. Jeg fortalte hende om mine smerter.
    Hun sagde: Jeg er næsten sikker på det er dine muskler i underlivet, mørbradsmuskler kaldte hun dem.
    Jeg kan ikke give dem massage, men jeg kan trykke. Det gjorde hun så og det gjorde ikke godt, men det hjalp.
    Smerterne forsvandt. Det var da værd at få undersøgt om det samme kunne tænkes hos dig. Ikke alle fys. er lige gode, det bør man huske.
  • Indstillinger
    Tak for svaret.
    Jeg har selv overvejet om det kunne være dette, men efterfølgende er smerterne flyttet op i venstre side og lidt i højre side, og jeg føler mig for det meste oppustet om aftenen.
  • Indstillinger
    Jae, mine smerter kunne også flytte sig, men jeg syntes ikke jeg var oppustet. Det husker jeg ikke.
  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg er nysgerrig efter, om du har fundet ud af, hvad der er galt, for jeg har det på præcis samme måde som dig. Mest ondt i venstre side og min mave er oppustet. Det gør mere og mere ondt og jeg har nu haft det sådan i over et halvt år, men det er blevet værre. Jeg har også fået henvisning til sygehuset, men der er ventetid, så vil meget gerne høre fra dig, om du har fået svar på, hvad det kan være, for det kunne jo være jeg havde det samme.

    Mvh.
Log in eller Registrér for at kommentere.