Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvorfor får jeg stød??

Redigeret 15 april, 2010, 02:25 i Ris og ros til Netdoktor
Hej alle.

Jeg har hele året fået stød flere gange om dagen, når jeg kysser min kæreste, rører ved et andet menneske fx giver hånd, tager en bluse af og selvfølgelig altid når jeg rører en bildør :o/ mit hår er også meget elektrisk.

Jeg troede egentlig det var pga frost vejret i vinter, men det er der stadig hver dag. Hvordan kan det være??

Det er smadder irriterende da min kæreste ikke er meget for at kysse mig mere :o(

MVH. den stødende Pernille ZZzzzzz.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved det desværre ikke, men jeg har hørt nogle forskellige husråd omkring det:

    Forsøg så vidt muligt at bruge tøj i naturmaterialer.

    Tilsæt en LILLE smule skyllemiddel til vasketøjet, især til kunsstof. Skyllemiddel er jo bare elendigt for miljøet, så måske det også vil hjælpe at bruge almindeligt husholdningseddike? Det skulle ihvertfald kunne erstatte skyllemiddels øvrige egenskaber...

    Hold fast i noget metal på bilen inden du stiger ud af den.

    Kom hårspray på hårbørsten og kør den gennem håret; så mindskes tendensen til elektrisk hår.
    Brug balsam af den slags der ikke skal skylles ud. Det skulle også hjælpe mod elektrisk hår.

    Jeg tror, at det er fornuftigt nok, at du har tænkt, at det var på grund af frostvejret. Om vinteren er luften meget mere tør. Derfor tænker jeg, at det kan være, at du vil støde mindre, hvis du tænker på ikke at have meget tør luft derhjemme. Sørg for et godt indeklima. Men det er bare mit eget hjemmebryg-tanker.

    Og så fandt jeg dette indlæg i en anden debat på nettet:

    "Vi har det samme problem for tiden med at give stød. Vi har laminatgulve og hvis vi går i klip-klapper blir det meget værrer, så får vi stød af alt, så hvis du gåt i klipklapper eller futter med sådan en sål. så prøv at smide dem det hjælper lidt. Ellers pljer vi også lige at aflade på marmorbordet eller vindueskarmen af træ."
Log in eller Registrér for at kommentere.