Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp - Hjælp og mere hjælp

Redigeret 14 april, 2010, 17:15 i Åben debat om sex
Jeg en velfungerende kvinde og min kæreste som jeg skal giftes med om et par måneder -
Har et seriøst problem, selv om vi er enige om vi skal være sammen resten af livet, og vist nok holder meget af hinanden, kan vi ikke få hverdagen til at fungerer, på trods at vi har været sammen i 10 år.
Vi har begge tidligere været gift - har særbørn, hvor vi gensidigt ikke har ret meget respekt for ungerne - jeg føler hans børn er snothamrende forkælede, og han mener mine børn er underlige fordi de på forhånd har udtalt de ikke gider ham - så langt så godt.
Vi har det af og til rigtigt godt med hinanden, kan finde ud af at få den nogenlunde hverdag til at fungerer med respekt for hinanden -
Jeg er i arbeje som sygeplejerske - og rimeligt i sikret tilstand
Han har været arbejdsløs i over et halvt år, og bitter
Det har påvirket vores forhold i negativ retning
Vores sexlev har været for meget nedadgående de sidste 5 -6 år - måske min skyld eftersom jeg blev stjeretosset over hans internetsex og vidiofilm i mit fravær, samtidig med han fravalgte vores samliv.
¨Jeg har bedt ham om - at give mig fri, således at jeg kunne/ måske få et sexliv ved siden af, men dette siger han nej til.
Ergo, skal skal vælge, at lægge mit personlige behov på hylden, for at hylde hans - eller også skal jeg ud og finde en modpart med samme problematik.
Ideen er ikke hyggelig, eftersom jeg helst skal være forelsket for at få glæde af det - MEN jeg gider ej heller at lægge mine behov på hylden - og sige, det var det.
Tidligere har vi haft et sexliv der var forrygende - han var opfindsom, glæden var i begges tilfælde god - men nu - skal vi have sex, så er den eneste mulighed, at jeg lægger op til det, og så handler det om 3 ryk g en aflevering, og så ligger jeg der og ser dum ud -
Vi har talt om parterapeut, men ønsker ikke en der mener man skal skrive alle sine problemer på en ballon og sende dem op i luften, og vupti så er det hele fryd og gammen.
HVEM kan hjælpe os med navn og telefonnummer på en på Sjælland der kan hjælpe os inden jeg afmelder bryllup og hele det medfølgende gedemarked.
PLEACE hjælp ønskes
Mange hilsner Nursen

Kommentarer

  • Indstillinger
    I "holder VIST NOK meget af hinanden", I "har det AF OG TIL rigtig godt med hinanden", I har et elendigt sexliv, du respekterer slet ikke hans måde at opdrage sine børn på og dine børn vil ikke have noget med ham at gøre.

    Hvorfor i alverden kan I overhovedet tænke på at blive gift?
  • Indstillinger
    du ønsker hjælp ---den største hjælp du kan give dig selv er at stoppe din brullups planer ---jeres forhold virker ikke særlig ---lykkeligt og romantisk ---jeg ville aldrig binde mig fast i et forhold som ikke virker --det er måske slet ikke sikkert ar det skal være jer ---jeg tror jeres forhold er udbrændt allerede ---så hvad med at prøve et liv i noglr år hvor du kun er dig selv --
  • Indstillinger
    Jeg forstår dig slet ikke. Hvorfor vil I dog giftes - med hinanden? Sådan som du beskriver Jeres forhold, har I alle gode muligheder for, at I ikke bare gør hinanden men også Jeres børn ulykkelige.
    Selvom I går i parterapi, så er det ikke 'bare lige' fixet. Det er hårdt arbejde (også med sig selv), hvor man virkeligt VIL forholdet og vil arbejde med sig selv og ØNSKER at forandre de ting, der ikke fungerer. Det kan ikke 'bare lige' nås inden et bryllup.

    Har du ikke større forventninger til livet end, at du vil giftes med en mand, der ikke gør dig lykkelig? Hvorfor vil du giftes med en mand, der ikke får det bedste, men måske snarere det værste frem i dig?

    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.