Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Angst??? Kender du dette??

Redigeret 15 maj, 2010, 02:54 i Angst
Hej Allesammen!!

Jeg er en dreng på 16år, som føler mig meget utilpas. Hvergang jeg er sammen med mine venner i skolen eller udenfor skolen, har jeg meget svært ved at trække vejret ordenligt. og jeg kan høre mit hjertebanke i mit hoved og når jeg blinker. sidder hele tiden og blinker og det gør mig meget utilpas fordi jeg kan høre hjertet... og for det andet, når feks. min mor snakker til mig eller spørg om noget (det kan også være lærerne) så begynder jeg nærmest at ryste i stemmen når jeg skal svare eller læse op + sammentid lytter jeg til mit hjerte.
jeg har det også med at nærmest give mig selv et "chok" når jeg ikke kan høre mit hjerte...

hvad kan det være?
og hvorfor kan det været komme?
er det dødeligt fordi det føler jeg det kan være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jens

    Nej, det er ikke dødeligt, selvom det kan føles sådan.

    Du skriver jo under angst- og depressionsdebatten, så du må have en fornemmelse af, at det handler om noget psykisk?

    Det kan komme af mange grunde. Måske er din selvtilid ikke så god, måske har du nogle problemer hjemme eller i skolen, måske går du med mange tanker for dig selv, som du ikke kan snakke med nogen om, måske har der været ting i dit liv, der ikke har været gode for dig.

    Jeg mener, at det vil være godt for dig, hvis du finder en voksen, du kan tale med om, hvordan du har det med dig selv og omgivelserne. Måske skolepsykologen?


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej Jens
    Det er almindelig nervøsitet - som 16 årige har man mange ting man skal tage stilling til, og der er meget pres på I unge mennesker. Tal evt. med dine forældre om det - eller prøv at snakke med din læge - det er i hvert fald vigtigt at du har en du kan fortælle det, og som kan hjælpe dig - du har et langt liv foran dig og det skal leves:)
    Du fejler ikke noget -men der er nogle ting i dit liv du ikke har fået talt om - der er nok noget der går dig på, npget du tænker meget over.
    Mit 1. råd er at du snakker med din mor eller far - de kan helt sikkert hjælpe dig -det er det de er der for:))
  • Indstillinger
    Min angst startede også med at jeg lyttede meget til mit hjerte.
    Men du er så ung, du kan nå at få det stoppet. Men husk dig selv på at du fejler ikke noget, det er bare noget der foregår oppe i dit hoved. Prøv at fokuser på noget andet, gør ting som gør dig glad. Og få så snakket med nogle om det, måske din læge, som forhåbentlig ved hvad han skal gøre med dig :O)
Log in eller Registrér for at kommentere.