Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Prop i øret + rungen i hovedet ulideligt

Hej
Jeg har for en 10 dage siden haft mellemørebetændelse, fik noget pencilin og smerten er da også gået væk.

Men nu har jeg en prop i øret, og når jeg prøver i udligne trykket, bliver min egen stemme totalt rungende inde i mit hoved/øre.
Det lyder som om der sidder en højtaler inden i mit eget hoved, når jeg snakker.
Det er så højt at jeg ikke rigtig kan holde ud til at tale.
Jeg kan holde mit for næsen, og ændre trykket men efter lidt tid skifter trykket igen, og min stemmer runger igen inde i hovede/øret.

Der er også en svag susen/ringen for det samme øre, som jeg ikke rigtig bemærker, før der er helt stille omkring mig.

Har prøvet at skylle mit øre, og der kommer ikke noget ud.
Håber nogen kan hjælpe.

Det skal lige sige at jeg er i Israel pt. og indtil august.
Har været ved en ørelæge, som kiggede mig i øret, og gav min pencilin og en næsespray.

Hilsen Martin

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg ligger selv med mellemørebetændelse og er igang med at tage penicillin for det. Jeg har haft det i 3-4 dages tid nu. I starten gjorde det virkelig ondt når jeg tyggede, men den smerte er ved at aftage. Hvor lang tid gik der før din hørelse kom tilbage?

    Jeg fik at vide at jeg skulle prøve at bruge "Audirens" som kan købes på apoteket for ca. 40-50kr. Det er noget saltvands indsprøjtning som skulle rense ud i øret for eventuelle irritationer. Men det måtte først bruges når penicillin kuren var overstået. Det lyder til at du skulle prøve dette. Jeg ved ikke hvad det hedder i Israel dog.

    Håber det hjælper og ser frem til at høre fra dig om hvordan din gennemgang af det hele gik.

    All the best,
    Stephen
  • Indstillinger
    Hej mit navn er jacob, jeg har haft et problem, da jeg stod op her til morges var det som om jeg ikke kunne høre noget på det ene øre, og som altid plejer jeg at poppe det plejer som regelt at virke, ved at du bruger fingeren til at lave en bevægelse i øregangen der gør at du kan høre med fuld styrke igen, hvilket jeg gjorde det virkede, jeg sku til lægen for at høre hvad der var galt, og lægen bruger jo et instrument til at kigge i øret med hvilket så resulteret at jeg fik det samme som i morges og nu kan jeg overhovedet ikke poppe det igen, og høre med fuld styrke, er meget ked af situationen, og vil ikke miste høreelsen så ville spørge jer om i har haft samme problem som mig før, eller er det ikke også noget med du kan ligge med hovedet nedad med det øre du har problemer med, eller dur det ikke? håber å¨svar mange hilsner jacob
  • Indstillinger
    prøv at holde dig selv om næsen --så du lukker for luften---prøv så at puste luften ud af ørene ----

    det hjælpter når man har propper i ørene ---under flyvning ---måske det også kunne have en virkning på andre propper ''foreks.som dem du er plaget af
Log in eller Registrér for at kommentere.